• Anonym (Sviken)

Vad ska jag göra?

Jag arbetar som reseledare ute i världen och med mig har jag min sambo som är av utländsk bakgrund, och som jag hämtade upp på min förra destination. Jag har alltid haft små problem med att lita på honom, men för en vecka sedan gick vårt förhållande in i en svacka och vi har t o m pratat om att göra slut. Vi bestämde oss för att försöka och jobba på vårt förhållande, för vi har varit tillsammans ett bra tag, och han lovade att han alltid varit ärlig och trogen samt jag lovade honom det.

Idag när han var i duschen gick jag in i hans telefon, jag upptäckte nämligen ett konstigt nummer med landsnummer 0079. Jag vet, varför gjorde jag det? I hans inkorg hittar jag ett meddelande som säger: "I'm going to miss you, I like you... All of you." Han har svarat: "Goin' to miss you, your smile and your kisses on my nose. I will try and come to Russia soon." Självklart konfronterade jag honom direkt med det, för mig är det en sak om de haft sex och en helt annan sak om det bara handlar om ett dejtande och ev kyssar. Han påstår att de inte gjort något sexuellt och stack därefter till jobbet.

Jag tog numret till tjejen som enligt honom är tillbaka i Ryssland, tänker definitivt ringa henne senare och lösa dethär. Jag vet juh inte direkt om min sambo ljuger eller inte angående sexuella aktiviteter. Om de har haft sex är jag borta föralltid, om det var ett dejtande kan jag sakta förlåta det eventuellt med tiden...

Vad ska jag göra? Jag känner mig maktlös i situationen just nu, speciellt eftersom jag jobbat på att lita på honom och så gör han såhär.

• Svar på tråden Vad ska jag göra?
  • glad i livet

Prata med honom ordentligt!
    Det kan vara så att det "bara" varit telefonkontakt också. ..
    Fråga dig själv hur mycket du egentligen vill veta, spelar det någon roll för dig hur långt han gått?,
    Om det här skulle hända mig och min man skulle jag bli jätteledsen, och prata med honom om det. Vill veta om det är mig eller någon annan han vill vara med. Jag skulle faktiskt godta att han varit med någon annan så länge det är mig han vill leva med, jag skulle dock inte vilja att han gick bakom ryggen på mig. Främst med tanke på hur mycket energi det tar från en att smyga och dölja.

Jag kan inte prata för din sambo men kan det inte vara så att han tagit kontakt med henne nu när det varit så dåligt..eller strax innan det uppdagades att ni hade det dåligt. Om ni är beredda att jobba på förhållandet båda två så löser ni nog det här!
    Kram

• Anonym (Sviken)

Jag pratade med honom alldeles nyss och han ar ledsen over vad som hande, och han berattade att han kampar med att halla sig trogen till mig. Han lagger sex och karleken till mig pa olika sidor, och darfor har han nastan en langtan over att ha sex med andra kvinnor samtidigt som han vill ha ett forhallande med mig.

Han har traffat henne ett flertal ganger pa hennes och hennes kompis hotellrum, men enligt honom har de bara kyssts och inget annat. Igar akte han till jobbet tidigare for att ta adjo av henne innan han borjade jobba, och innan hon akte hem.

Det spelar roll for mig hur langt han gatt, en kyss ar jobbig men om han har haft sex och darefter haft sex med mig innebar det aven en risk for konssjukdomar och hans respekt for mig ar total noll.

Han tog garanterat kontakt med henne for att vi hade det daligt, men ocksa pga denna lust han har. Jag vill jobba pa forhallandet, men han ar radd att han inte klarar det och sarar mig igen. Osaker hur dethar kommer sluta, vill inte bli sarad igen men kanner verkligen att han kommer lara av dethar och att vi kan ta oss igenom dethar tillsammans.

• gabor

Anonym (Sviken) skrev 2009-07-18 09:25:08 följande:

Jag pratade med honom alldeles nyss och han ar ledsen over vad som hande, och han berattade att han kampar med att halla sig trogen till mig. Han lagger sex och karleken till mig pa olika sidor, och darfor har han nastan en langtan over att ha sex med andra kvinnor samtidigt som han vill ha ett forhallande med mig.Han har traffat henne ett flertal ganger pa hennes och hennes kompis hotellrum, men enligt honom har de bara kyssts och inget annat. Igar akte han till jobbet tidigare for att ta adjo av henne innan han borjade jobba, och innan hon akte hem. Det spelar roll for mig hur langt han gatt, en kyss ar jobbig men om han har haft sex och darefter haft sex med mig innebar det aven en risk for konssjukdomar och hans respekt for mig ar total noll. Han tog garanterat kontakt med henne for att vi hade det daligt, men ocksa pga denna lust han har. Jag vill jobba pa forhallandet, men han ar radd att han inte klarar det och sarar mig igen. Osaker hur dethar kommer sluta, vill inte bli sarad igen men kanner verkligen att han kommer lara av dethar och att vi kan ta oss igenom dethar tillsammans.
    Alla förtjänar en andra chans....men bara en gång....
Svar på tråden Vad ska jag göra?