Vad ska jag göra?
Jag arbetar som reseledare ute i världen och med mig har jag min sambo som är av utländsk bakgrund, och som jag hämtade upp på min förra destination. Jag har alltid haft små problem med att lita på honom, men för en vecka sedan gick vårt förhållande in i en svacka och vi har t o m pratat om att göra slut. Vi bestämde oss för att försöka och jobba på vårt förhållande, för vi har varit tillsammans ett bra tag, och han lovade att han alltid varit ärlig och trogen samt jag lovade honom det.
Idag när han var i duschen gick jag in i hans telefon, jag upptäckte nämligen ett konstigt nummer med landsnummer 0079. Jag vet, varför gjorde jag det? I hans inkorg hittar jag ett meddelande som säger: "I'm going to miss you, I like you... All of you." Han har svarat: "Goin' to miss you, your smile and your kisses on my nose. I will try and come to Russia soon." Självklart konfronterade jag honom direkt med det, för mig är det en sak om de haft sex och en helt annan sak om det bara handlar om ett dejtande och ev kyssar. Han påstår att de inte gjort något sexuellt och stack därefter till jobbet.
Jag tog numret till tjejen som enligt honom är tillbaka i Ryssland, tänker definitivt ringa henne senare och lösa dethär. Jag vet juh inte direkt om min sambo ljuger eller inte angående sexuella aktiviteter. Om de har haft sex är jag borta föralltid, om det var ett dejtande kan jag sakta förlåta det eventuellt med tiden...
Vad ska jag göra? Jag känner mig maktlös i situationen just nu, speciellt eftersom jag jobbat på att lita på honom och så gör han såhär.