• Anonym

Varför blir mina naglar så smutsiga direkt?

Varför är det så att jag nästan direkt när jag har rengjort mina naglar får en sorgkant? Det ser så tråkigt ut, jag har försökt på olika sätt att slippa, olika längder på naglarna, borstar bara med nagelborste - men inget hjälper. Jag tycker det är så pinsamt när man sitter på jobbet och inser att naglarna ser schaskiga ut, börjar nervöst pela för att fixa till, men det blir klart inte bra. Är det någon mer som lider av detta, och ännu hellre - är det någon som har något tips på att alltid ha rena fräscha naglar?

• Svar på tråden Varför blir mina naglar så smutsiga direkt?
  • Anonym

Jag vet precis vad du menar, har oxå denna sorgekant under naglarna. Men jag tror det beror på att naglarna sitter så långt ifrån fingret! Eller så är vi bara för klåfingriga

• Anonym

Hm, har inte tänkt på om det kan vara så att naglarna sitter för långt borta... Kanske kan man försöka tejpa ihop dem? Hur gör du? Det är så retligt, det går på ingen tid efter det att jag har gjort dem rena. Får väl ha fingrarna i fickorna hela tiden.

• Anonym

Jag har typ slutat att bry mig, för jag är precis som du. När jag retar mig för mycket brukar jag ta bort det! Men det du kan göra är att fila ner naglarna enda ner eller använda ett nagellack som skymmer den fula linjen. Finns nog inte mkt annat du kan göra.

• Anonym

Man blir svart under naglarna!

• Anonym

borde ju ha något att göra med hur naglarna sitter ihop med fingret. jag behöver sällan ta bort smuts och har svårt att tänka att jag ska vara renligare än någon annan.

fast! då jag haft nagellack och inte sett mina naglar på ett tag så brukar det kunna vara lite skit under, så lite renlighet har det kanske att göra med ändå...

• Anonym
    Anonym skrev 2009-07-19 13:49:46 följande:
    borde ju ha något att göra med hur naglarna sitter ihop med fingret.
    Precis som jag skrev!

Nej man behöver inte vara en lortgris bara för att man blir skitig under naglarna direkt!
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-07-19 14:05:32 följande:
    Precis som jag skrev!Nej man behöver inte vara en lortgris bara för att man blir skitig under naglarna direkt!
    nej verkligen inte!
    =)

jag tänkte också på att kläder kanske lortar av sig, typ mörka plagg och jeans...
  • Anonym

Ja det gör det nog! Jag har ett arbete som lastbils chauför så i det yrket går det inte att frångå lortiga naglar. Men jag har alltid haft problem vad jag än har jobbat med.

• Anonym (Q)

Jag kan få det när jag har korta naglar (2-3 mm) men så gott som aldrig när jag har långa, vilket jag alltid har.
    Lite tips som kanske hjälper:
    Tvätta händerna ofta.
    Pilla inte i jord utan handskar.
    Måla naglarna så det inte syns.

• Flygfotogen

Jag har rätt långa naglar men de är aldrig skitiga så. De är kritvita av naturen och blanka.

• Anonym

Jag blir smutsig under naglarna om det är varmt och svettigt eller om jag gör något som innebär kontakt med smuts, t ex trädgårdsarbete. Annars har jag inte märkt av någon sorgkant. Har en nagelborste som används när jag tvättar händerna. Om man har en nagelbortse på toa och rengör naglarna varje gång man tvättar händerna, blir ju ett antal ggr om dagen, så bör man slippa sorgkant, om man nu inte har ett grovarbete såklart som t ex bilmekaniker eller liknande. Då får man nog stå ut med sorgkant under arbetstid.

• Smarrig

Jag förstår hur du menar med konstant smutsiga naglar. Jag har alltid haft så, oavsett vad jag jobbar med. Jag kan vakna på morgonen med smuts under någon nagel, borsta dem rena med nagelborsten och duschtvål i duschen, och sen när jag kommer till jobbet så är de skitiga igen. Jag gör om proceduren med nagelborste och tvål och påbörjar mitt arbete framför datorn. Vid fikat är det smutsigt igen och så håller det på! Jag blir galen på det!

Det är en pina att ta emot kundbesök och jag kommer på mig själv att ofta knyta händerna för att naglarna inte ska synas, men tyvärr ser det inte alltid så hjärtligt ut.

Att jag skulle vara lortigare än någon av mina kollegor vill jag låta vara osagt i brist på bevis, men jag är åtminstone den enda som jagar runt med nagelborsten varje rast, Vad jag hört runt i min umgängeskrets, så är det inte särskilt vanligt med den frekvensen på nagelborsteri.

Mina naglar är korta, torra och skivar sig alltid. Inte har jag råd att kuta till nagelfixaren varje vecka heller. Men det kanske är så att långa naglar håller sig från sorgkanter lättare? Det kan ju vara värt att testa. Om ni inte har nåt annat mirakelmedel på lut?

Svar på tråden Varför blir mina naglar så smutsiga direkt?