Jag förstår hur du menar med konstant smutsiga naglar. Jag har alltid haft så, oavsett vad jag jobbar med. Jag kan vakna på morgonen med smuts under någon nagel, borsta dem rena med nagelborsten och duschtvål i duschen, och sen när jag kommer till jobbet så är de skitiga igen. Jag gör om proceduren med nagelborste och tvål och påbörjar mitt arbete framför datorn. Vid fikat är det smutsigt igen och så håller det på! Jag blir galen på det!
Det är en pina att ta emot kundbesök och jag kommer på mig själv att ofta knyta händerna för att naglarna inte ska synas, men tyvärr ser det inte alltid så hjärtligt ut.
Att jag skulle vara lortigare än någon av mina kollegor vill jag låta vara osagt i brist på bevis, men jag är åtminstone den enda som jagar runt med nagelborsten varje rast, Vad jag hört runt i min umgängeskrets, så är det inte särskilt vanligt med den frekvensen på nagelborsteri.
Mina naglar är korta, torra och skivar sig alltid. Inte har jag råd att kuta till nagelfixaren varje vecka heller. Men det kanske är så att långa naglar håller sig från sorgkanter lättare? Det kan ju vara värt att testa. Om ni inte har nåt annat mirakelmedel på lut?