• SolOchSnö

Hårborttagning med sandpapper - tips

För flera år sedan köpte jag sandpapper för att ta bort hår på benen. Det var speciella dubbelvikta sandpapper som jag köpte på HM. Jag var väldigt nöjd med dem, om jag rakade benen i början av sommaren kunde jag använda sandpappret resten av sommaren och alltid ha släta lena ben.

Sandpappren nöttes ut och jag hittade inga nya. Men nu har jag hittat på Åhlens! De heter Silkimiz och förpackningen är rosa. Jättebra!!! Förutom att håret försvinner blir benen lena och fina.

• Svar på tråden Hårborttagning med sandpapper - tips
  • kaksmulan

Tack för tipset! De ska jag köpa! Måste håren vara långa för att de ska lossna? Eller bryts de av så att benen blir stubbiga igen sen?

Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • SolOchSnö
    kaksmulan skrev 2009-07-18 12:30:29 följande:
    Tack för tipset! De ska jag köpa! Måste håren vara långa för att de ska lossna? Eller bryts de av så att benen blir stubbiga igen sen?
    Så bra om någon kan använda tipset. Jag brukar sandpappra var 2-3 dag så benen blir aldrig stubbiga. Dessutom blir håren inte skarpt avskurna så utväxten blir inte stickig.

Jag vaxade för några veckor sedan och nu sandpapprar jag. Det fungerar när man har rakat också. Jag kan tänka mig att det inte fungerar på väldigt grovt hår men mina fjun försvinner.
  • kaksmulan
    SolOchSnö skrev 2009-07-18 12:37:22 följande:
    Så bra om någon kan använda tipset. Jag brukar sandpappra var 2-3 dag så benen blir aldrig stubbiga. Dessutom blir håren inte skarpt avskurna så utväxten blir inte stickig.Jag vaxade för några veckor sedan och nu sandpapprar jag. Det fungerar när man har rakat också. Jag kan tänka mig att det inte fungerar på väldigt grovt hår men mina fjun försvinner.
    låter perfekt för mig. Jag är ganska "fjunig" och brukar vaxa mig då och då och låta håret växa där emellan. Men som nu är det lite för kort för att vaxa men fjunet börjar synas igen. Jag ska lungt införskaffa sådana papper till veckan!
    Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
Svar på tråden Hårborttagning med sandpapper - tips