• josiee

Huvudvärk

Är gravid i v.36 med andra barnet och på min förra kontroll hos bm så hade jag lite högt proteinvärde i urinen, +2. Bm bad mig lämna ett nytt urinprov nu i veckan, men eftersom jag mått bra och inte hade högt blodtryck vid förra kollen så ringde jag och hörde om jag kunde lämna vid nästa besök (som är på tisdag nästa vecka). Det var okej, men jag var tvungen att höra av mig och komma och lämna nytt urinprov om jag fick huvudvärk och inte kände mig bra.
    Nu idag så vaknade jag med riktigt jobbig huvudvärk (som fortfrande är kvar), känner mig illamående och frukansvärt trött. Bör man höra av sig och kolla upp detta idag eller ska man avvakta?
    Jag har väldigt lågt järnvärde kan tilläggas så det kan ju bero på det med. Men man blir ju lite orolig med huvudvärken, eftersom hon sa att jag måste höra av mig isåfall...

• Svar på tråden Huvudvärk
  • Fru annmi

Hör av dig till dem tycker jag..
    Det rådet fick min Dotter från sin Bm när hon hade huvudvärk..Lycka Till med lill♥

• iffos

Jag frågade min Bm igår om hur obeservant man skulle avar på om man fick huvudvärk. Hon sa att den huvudvärken man hade när man ffick havandeskapsförgiftning kunde man känna igen på att den inte kändes som sån huvudvärk man brukar ha. Det kan blixtra för ögonen men inte att man är ljuskänslig som vid migrän. Hon sa även att det gärna gör ont högst uppe på huvudet.

• josiee
    iffos skrev 2009-07-18 12:46:46 följande:
    Jag frågade min Bm igår om hur obeservant man skulle avar på om man fick huvudvärk. Hon sa att den huvudvärken man hade när man ffick havandeskapsförgiftning kunde man känna igen på att den inte kändes som sån huvudvärk man brukar ha. Det kan blixtra för ögonen men inte att man är ljuskänslig som vid migrän. Hon sa även att det gärna gör ont högst uppe på huvudet.
    Okej, tack för ditt svar. Jag har ont i bakhuvudet/uppe på huvudet och jag får ofta "stjärnor" framför ögonen. Men det tror jag mer beror på mitt låga blodvärde. Känner mig så tveksam hur man ska göra. Kanske skulle ringa och rådfråga i alla fall, det är ju inte förbjudet :)
  • Saarraa

Om du är orolig så ska du absolut ringa och rådgöra med antingen din barnmorska eller förlossningen. Jag hade högt blodtryck i slutet av graviditeten, men inget äggvita i urinen, men jag blev tillsagd att direkt åka in till förlossningen så fort jag fick kraftig huvudvärk.

• josiee

Jag ringde in till förlossningen igår och blev rekommenderad att ta 2 panodil. Hade huvudvärken inte släppt efter det så skulle jag höra av mig igen. Men framåt kvällen igår så var den borta, så jag antar att det bara hade att göra med mitt låga järnvärde (eller vädret kanske?) Får hoppas huvudvärken håller sig borta nu iaf! Man blir ju så orolig.

• Saarraa
    josiee skrev 2009-07-19 08:13:57 följande:
    Jag ringde in till förlossningen igår och blev rekommenderad att ta 2 panodil. Hade huvudvärken inte släppt efter det så skulle jag höra av mig igen. Men framåt kvällen igår så var den borta, så jag antar att det bara hade att göra med mitt låga järnvärde (eller vädret kanske?) Får hoppas huvudvärken håller sig borta nu iaf! Man blir ju så orolig.
    Skönt att det blev bra i alla fall :)
Svar på tråden Huvudvärk