• Snart81

Större bröstkorg

Hej,

Jag är gravid i vecka 21 och har gått upp 4 kg. Har tyckt ett par veckor att BH bandet har spänt så och igår kväll tog jag fram ett måttband och mätte. Höll på att storkna när jag som brukar ha 72-75 cm plötsligt mätte 80 cm! Jag har inte mycket fett där utan känner revbenen tydligt, kan bröstkorgen ha blivit större???

Nån som känner igen sig?

• Svar på tråden Större bröstkorg
  • lindalake

organen trycks upp av graviditeten så helt naturligt att bröstkorgen vidgas för att göra plats för lungor och allt annat.

• KringlanL

Det var nästan det som jag har tyckt har varit värst med graviditeterna, att revbenen vidgas för att ge mer plats.
    Har haft så satans ont där varje gång, som foglossning i revbenen!
    Ser inte fram emot det, så hoppas att jag bär magen lite lägre den här gången...

• Snart81

Hoppas att du klarar dig från det den här gången! Någon annan som känner igen det?

• saltflingan

Oja, har gått från 75 till 85 på mina bhar. Kan ha 80 om de är elastiska men de som är mer stumma så måste jag ha 85. Inte ens när jag var som störst hade jag så stort runt om bhn (trots att jag egentligen mätte mer än så, men det spände aldrig åt då). Som tur är har inte kupan växt (har tillräckligt problem med att hitta bh i vanliga fall med mina g-kupor).

• Mimmi P

Absolut, de flesta ökar runt bröstkorgen, även om inte alla ökar lika mycket. Jag har gått från 65 till 70 i omkrets på bh.

• lillasessan

Jag ökade under förra graviditeten från 7o till 90. Det var stort efter förlossningen me, men krymte stadigt och nu är jag tillbaka till normalstorlek.

• Skruttensmamma

Jag krympte inte tillbaka till normalstorlek mellan mina graviditeter, men så var det ju bara 10 månader från förlossning till ny grav.... Var på bröllop med långklänning i maj. Provade den tilltänkta klänningen några dagar innan som tur var.... Blev tvungen att köpa en ny.... Hade inte fattat innan att bröstkorgen verkligen hade blivit större.

• Snart81

Ojdå, verkar vara rätt vanligt. För er som känner igen er, gick storleken ner igen efter förlossningen?

• KringlanL
    Snart81 skrev 2009-07-21 22:48:40 följande:
    Ojdå, verkar vara rätt vanligt. För er som känner igen er, gick storleken ner igen efter förlossningen?
    ja, det tycker jag. Men revbenens kanter är inte lika symmetriska längre, speciellt inte uppe runt solar plexus, så på mig har de gått tillbaka lite som dom ville. =)
  • Kya
    Snart81 skrev 2009-07-21 22:48:40 följande:
    ja för mig gick det tillbaka till sin vanliga storlek igen, när organen hittat sin vanliga plats.
    27okt-08 tittade min lilla prins Filip ut :)
Svar på tråden Större bröstkorg