Kime skrev 2009-07-22 10:09:06 följande:
Annars är ju ett gammalt beprövat knep mer fibrer och mer motion, för att hjälpa tarmperistaltiken. Hjälper inte det kan man även pröva med bulkmedel som även det finns att köpa på apoteket, typ Vi-siblin eller Lunelax. Dessa medel hjälper till att öka volymen på avföringen precis som fibrer gör, vilket gör att tarmperistaltiken ökar och svullnadskänslan minskar.
Oj, jag kan inte få i mig mer fibrer och arbetar som instruktör med ett just nu hektiskt schema.. Den här veckan har jag 10 klasser, dvs 10 timmars intensiv träning, så ska nog inte köra mer än så.. ;)
Tandvärk skrev 2009-07-22 10:07:22 följande:
Vad roligt att det funkar även för dig! Jag åt dem en längre tid när det var som värst i början av graviditeten, kanske sådär fyra, fem veckor i sträck - 3-4 om dagen. Sen slutade jag med dem och effekten kvarstod. Kan än idag drabbas av gasmage och äter dem då i någon vecka innan jag slutar igen. Mitt tips är alltså att du äter dem i några veckor nu så att magen blir snäll, sen får du prova att sluta. Kommer besvären åter vet du vad du gör . Vad gäller behandlingstid finns inga restriktioner, så du ska inte behöva ha dåligt samvete. En glad mage ger en glad blivande mamma och tvärtom, så ät på.
Ja, det känns helt otroligt bra! Till och med sambon säger att jag kom hem från jobbet/träningen igår som en helt ny människa! =)
Så tusen tack för tipset!