• nallemaja

Sunwing Gran Canaria

Någon som varit på Sunwings resort på Gran Canaria som vill dela med sig av sina erfarenheter ?
    Sugen på att boka resa där i februari...

• Svar på tråden Sunwing Gran Canaria
  • Indigofera

Vilken resort menar du?
    Vi har bott på Sunwing Resort Arguineguin många gånger med barnen. Allt är jättebra där och vi trivs verkligen. Toppen för en barnfamilj som mest vill bada, sola och äta glass tycker jag
    Jag hade dock inte åkt dit om jag hade varit ett ungt grymt partysuget par.

• nallemaja

Låter bra:)
    Vi är 2 familjer med 3 barn ( 3-5 år) så de där med party är inte direkt aktuellt.
    Finns det något att göra utanför hotellet , nån typ av utflykt?

• myran82

Jag älskade det hotellet!

Barnvänligt, lugnt och helt perfekt, det bästa jag varit på.

• ulligulli

Ingen som vet???
    Är det värt att boka all inclusive eller är det billigt att gå ut att äta?
    Är stranden barnvänlig?

Tack på förhand

• hotten

det är för kallt att bada i havet på vinter, iallafall för små barn! (å frusna vuxna)

maten kostar ca 50-70,- för typ lövbiff, eller barnmeny av nått,
    å 120-160,- för grillad oxfile/fläskfile

kyckling, pizza mfl däremellan...
    stor öl el läsk ca 20-30,-

det finns ju många utflykter bara att ta bussen , fin djurpark, wilda western by, vattenland (där det finns område även för små barn max 130 cm) mm..

i själva argunegin finns öns största marknad en gång i veckan, går glasbottnade båtar till puerto rico å poerto mogan (går bra att ha vagn med sig)

sunwing i argunegin är ok å väldigt barnvänligt osv, men fullprocppat med männsikor å extremt skolmatsals känsla ingen mysfaktor alls... samt att priset är i mitt tycke för högt i jämförelse med standaden...

• ulligulli

Tack för all bra info!

Vi funderar på att åka dit i september och undrar där för hur stranden är ????

• hotten

stranden är liten har aldrig tänkt på den , men på anfi finns finaste stranden på ö med importerad vit sand från västindien, ligger mellan argunegin å poerto rico (dvs ca 3 km), går oxå båtar dit...

• Stargirl
    ulligulli skrev 2009-07-18 22:16:51 följande:
    Ingen som vet??? Är det värt att boka all inclusive eller är det billigt att gå ut att äta?Är stranden barnvänlig?Tack på förhand
    All inclusive på Sun wing är riktigt dålig. Tyckte iaf vi. Det är inte billigt att gå ut och äta. Vi betalade ca 500-700 kr per middag (2 vuxna och 3 barn) oavsett var vi åt. Men det får man ju räkna med när man åker på semester.
  • LyNxQ

Det är absolut värt att gå bort till Anfi Beach, för stranden vid hotellet är ingen höjdare. (dock är poolerna trevliga)

Vi var där förra året (och 1991) och åt på hotellet en kväll, men det var ingen höjdarmat, så jag rekommenderar att äta ute istället.

annars kan jag rekommendera Terrazamar i Puerto Rico. Där var vi med vår 1,5-åring vintern -06. Det är en bit att gå ner till stranden, men det var barnvagnsvänligt (gångväg genom en park, man behövde bara korsa vägen en gång) och det var skönt med en promenad. Vi badade vid stranden ända tills eftermiddagen och då gick vi upp till den uppvärmda hotellpoolen (då hade poolbaren happy hour)
    På kvällen gick vi 150 meter till köpcentrat där det fanns jättemånga restauranger (och jobbiga 'inkastare' )
    Det var skönt att det var så nära när vi skulle gå hem igen på kvällen. Trots att det låg såpass nära köpcentrat var det ganska lugnt och tyst på senkvällen och natten.
    Vi funderar på att åka dit igen till vintern.

• 3busungar

vi var där näre dottern var 1½år o jag hade lillebror i magen
    o vi bodde på sungwing resort..
    det var jättebra för barnen.lollo o bernie kom o hälsade på barnen på dagarna
    .de hade lekpark..o barnshower o barndisco..
    vi var rätt många som åkte då o många barn
    o alla stor trivdes..

• 3busungar

ja just det.vi åkte till ett jättestort o fint köpcentrum ena dagen.
    det var så roligt o shoppa ..

Svar på tråden Sunwing Gran Canaria