Gluten känslig och tål inte kolhydrater!
Hej är nu här på familje liv och kan ha hamnat fel
det verkar va många kunniga här på forumet och mitt problem är då kolhydrater eller gluten...det gäller mig och inte mitt barn (har ingen än)
men hoppas jag kan få hjälp
Vid 17 års började jag få problem med magen....och det blev värre med tiden....vid 18 års ålder får jag reda på att jag är laktos intolerant
och jag slutar med mjölk produkter med laktos
Men mina problem fortsätter
Min mage svullnar upp efter vart enda måltid...jag känner mig trött...och magen är trög
förra sommarn fick jag nog och började först äta proteiner och kolhydrater seperat eftersom dem visst sänker smältnings farten på varann.......
magen blev bättre
sedan började jag med GI ....fast jag gick längre och slutade helt med kolhydrater som: potatis
Ris
fullkorns pasta
vitt mjöl
skräp mat
rött kött
och jag blev som en helt ny människa!!! kände mig såå lätt och hade aldrig någonsin trög mage längre....och kunde gå på toa 2 grr om dan!
jag var överlycklig
med tiden försvann hungers känslorna
och snart åt jag väldigt ensidigt
saker jag frossade på var:
Ägg (röra)
Yogurt
Qiunoa
tomater
Morötter (minst 4 per dag)
bulgur
auberginer
Lax
Fullkorns råg bröd gjort på surdeg (minst 6 skivor om dan)
och en period gick jag helt på ägg ,rågbröd, morötter
Magen mådde super! jag var varken lös eller hård...
Men problemet var hyn......jag som knappt haft acne fick otroligt svår utbrott med cysta liknande acne runt käklinjen och på pannan
Läkaren misstänker gluten allergi eftersom vi har den i familjen och jag redan är laktos intolerant.Och jag har visst ägg allergi oxå.
Har även slutat med mjölk produkter för att se om det även kan va mjölkproteiner
så nu har jag vart gluten fri ett tag.
hyn har inte blivit värre utan mår bättre nu men magen....
Magen HATAR kolhydrater!!! frågan är då
Vad i hela friden ska jag äta då?
gluten fri kost innehåller ju bara kolhydrater
majsmjöl, potatis mjöl, soja mjöl, ris osv
önskar att jag kunde fortsätta med min protein diet.. som magen verkar må bra av men huden säger nåt annat.....
nån som kan komma med tips? Pleas blir galen snart!