Tillväxtperiod eller vad? (3mån)
Nu har min goa lilla grabb (snart 3 mån) fullständigt flippat ur med sömn och mat... Från att ha sovit 3-4 timmar i taget på natten så vaknar han nu varje/varannan timme och skriker, ett riktigt pipskrik dessutom, brukar då amma honom och sedan somnar han oftast igen. När han mot förmodan sover lite längre så ligger han och smågnäller i sömnen...varför är det på detta viset? Inte nog med att jag och sambon sover så dåligt så lider jag med honom som inte verkar få någon ro.
Nu kan man ju då tro att om han sover dåligt på natten så kanske han tar igen det på dagen? Men inte det heller...det är numera en kamp varje gång han ska sova. Obligatoriskt argt och trött skrik minst en halvtimme innan han somnar av utmattning. Han verkar ha svåååååårt att komma till ro trots att det känns som vi har prövat alla klämkäcka tips om hur söva ett barn. Givetvis nymatad och torra blöjor innan försök till sömn. Man ser att han är trött så trött och om han bara skulle stänga ögonen så skulle han sova som en stock. Blir på sin höjd en kvarts sömn här och där antingen i famnen eller i bärselen.
Är detta vanligt med de små liven runt 3 mån? Tillväxt eller vad? Han ammas oftare på dagen också ungefär varannan timme från att tidigare ha ätit var 3:e 4:e timme.
Lite rörigt kanske, men några tips, idéer, erfarenheter eller bara uppmuntrande ord till en trött mamma med en liten kille som (kors i taket) somnat i bärselen?