• LKH

Går ni ut med barnet/barnen när de har feber?

Mina grabbar (tvillingar) är förkylda och har feber. De har varit sjuka i omgångar men den här gången har de prickat in så de är sjuka samtidigt.

Febern ligger kring 38,5 grader men de är pigga och glada, trots en massa snor i de små näsorna och en och annan hostning.

Ute skiner solen och jag längtar sååå efter en promenad och lite frisk luft. Vet att det är "skitväder" på G och jag undrar....

.... är jag helt galen om jag bäddar ner dem i vagnen och ger mig ut en halvtimme i solskenet?

• Svar på tråden Går ni ut med barnet/barnen när de har feber?
  • fågelblå

Du kan lugnt ta dem ut på en vagnpromenad. Frisk luft är bara bra. Ha det så skönt!

• Vilmagbg

Det är ingen fara med frisk luft. Gå du ut en sväng och njut av det fina vädret.

• abris

ja man vet ju själv att man mår mkt bättre om man har fått vara ute en liten stund när man är sjuk. så ut och promenera

• Mian79

Min son var sjuk förra veckan och på bvc sade de att det är jättebra att gå ut så de får frisk luft och andas bättre, se bara till att de ligger varmt!

• anne82

jag brukar inte gå ut vid feber.men vid förkylning utan feber ser jag som inget hinder.
    men gäller att klä rätt bara,så att barnet inte fryser eller svettas.så visst kan du gå ut ändå.

• LKH

Tack! Nu sticker vi ut en sväng i den härliga höstsolen.

• Pärlan81

En promenad är ju bra, lite frisk luft. Så länge de verkar pigga trots feber.
    Jag brukar stanna inne första feberdagen om den är hög.

• sagogryn

Jag har varit ute med sonen när han har haft feber. Nerbäddad i vagnen. Jag tror att frisk luft är bra.

Svar på tråden Går ni ut med barnet/barnen när de har feber?