• jajane

Biograf-popcorn

Hur tillverkas dom?
    Dom smakar ju inte som hemma-popcorn..

• Svar på tråden Biograf-popcorn
  • eec82

vet inte hur de tillvekas men igår hade vi ingen olja hemma å göra vanliga inte micro. Då så tog jag smör & olja flytande, som jag normalt steker mat i. Å då smakade de som biopoppissar. :)

• Saaaraa

Dom har typ jättemycket mer fett i när dem poppas :)

• HOCHM

Jag har jobbat på marknad och sålt popcorn, då använde vi kokosfett när vi poppade.

• spuff

Jag frågade när jag jobbade tillfälligt på en sf-bio. Då visade de mig hur de förvarade stora sopsäckar med popcorn i en garderob som de sedan värmde upp med sånt där konstgjort flytande smör. De är alltså inte nypoppade, vet dock inte hur länge de stod där.

• jajane

hahahaha ok mina smaklökar är alltså inte att lita på!

• susannemalmö

Va, det lät ju äckligt.

Men jag fattar att de säkert är tusen gånger onyttigare än hemmapoppade och att det är en massa skit i, men gud vad gott det är.

HOCHM skrev 2009-07-18 23:09:42 följande:
    Jag har jobbat på marknad och sålt popcorn, då använde vi kokosfett när vi poppade.
  • HOCHM
    susannemalmö skrev 2009-07-18 23:16:41 följande:
    Va, det lät ju äckligt.Men jag fattar att de säkert är tusen gånger onyttigare än hemmapoppade och att det är en massa skit i, men gud vad gott det är.
    Tycker du det lät äckligt?:) Hemma gjorda munkar friteras i kokosfett.
  • susannemalmö

jag vet. Men de är söta. popcorn är salta.

Ähh, jag vet inte vad jag pratar om.

HOCHM skrev 2009-07-18 23:22:36 följande:
    Tycker du det lät äckligt?:) Hemma gjorda munkar friteras i kokosfett.
  • HOCHM
    susannemalmö skrev 2009-07-18 23:25:52 följande:
    jag vet. Men de är söta. popcorn är salta.Ähh, jag vet inte vad jag pratar om.
    :)
  • Teskedsmamman
    spuff skrev 2009-07-18 23:13:44 följande:
    Jag frågade när jag jobbade tillfälligt på en sf-bio. Då visade de mig hur de förvarade stora sopsäckar med popcorn i en garderob som de sedan värmde upp med sånt där konstgjort flytande smör. De är alltså inte nypoppade, vet dock inte hur länge de stod där.
    Ok, på vår biograf poppas de under tiden man väntar, tror de har svårt att smuggla ut dem ur en garderob för att vörmas upp....
    Mina bloggar: ☆ Virkaholic ☆ och tesked.blogspot.com/
  • Meduziz

På SF här i sthlm visar de glatt när det kör ut stora sopsäckar med popcorn som de sen serverar.
    ÄNDÅ köper man skiten och äter.

Jaja, är man popcorn-torsk så är man.

Mitt hjärta bubblar som poprocks i cola!
  • jajane
    Meduziz skrev 2009-07-19 02:50:36 följande:
    På SF här i sthlm visar de glatt när det kör ut stora sopsäckar med popcorn som de sen serverar.ÄNDÅ köper man skiten och äter.Jaja, är man popcorn-torsk så är man.
    LOL
  • Meduziz

*Är så galen i popcorn att jag t.o.m. graderar saker i jämförelse med popcorn*

"Jag älskar dig mer än popcorn".
    "Den där tröjan är så fin! Den är nog nästan i samma klass som popcorn"
    "Nää, det slår nog inte popcorn..."

Mitt hjärta bubblar som poprocks i cola!
Svar på tråden Biograf-popcorn