• hotten

Boda borg

Vi skall på genomresa i Sverige å måste stanna i skellefteå ca 1½-2 timmar för att gubben skall uträtta ett ärende där efter vägen.. så jag tänkte hitta på nått med kidsen som är 7 och 10 år gamla..
    Boda borg hittade jag (allternativet är väll å gå i affärer, fika typ)

nån som kan berätta lite om det? klarar 7 -8 åring det? vad tyckte ni annars osv..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-19 22:34

tack alla för svaren!

Vi är där i morgon så fler svar behövs inte

• Svar på tråden Boda borg
  • Taggtroden

Jag har varit på Boda Borg i Sundsvall typ 10 gånger eller mer, och jag har åkt med ungdomar som varit 14 och uppåt.
    Jag har svårt att se en 7 - åring på Boda Borg, men om ni går tillsammans i familjen så borde det funka, i alla fall de lättaste banorna!
    På 1,5 timmar hinner man inte så många banor och de som jobbar där kan säkert tipsa om vilka som funkar bäst med barnen!

Jag tycker att det är jätteroligt på Boda Borg, även om jag kan få lite lätt panik i de trånga utrymmena ibland

• hotten

ok tack för svaret, det står på hemsidan att det är från 6 år men jag känner oxå att de lilla man kan utläsa från hemsidan att det kan bli svårt för en 7½ åring men .. just därför kanske 1½-2 timmar räcker

fler?

• Kodia

Vi var på Boda Borg (Östersund) för första gången nu i sommar. Våra barn är 7 & 9 år, och de tyckte det var jättekul. Även om de inte klarar alla klurigheterna själva har de minsta kul ändå, och kan klara andra delar av banorna, som är svårare för oss vuxna. (typ krypa in i en gång för att trycka på en knapp)

Vi planerar att försöka komma till fler Boda Borg, även om vi inte har någon i närheten.

• Kodia

Jag glömde ju kommentera tiden! 2 timmar är kort tid, man kan lätt stanna längre (kanske kan pappa vara med en stund?)

Om man misslyckas på flera banor och det känns motigt kan man alltid be personalen om tips!

• hotten
    Kodia skrev 2009-07-19 21:06:38 följande:
    Jag glömde ju kommentera tiden! 2 timmar är kort tid, man kan lätt stanna längre (kanske kan pappa vara med en stund?) Om man misslyckas på flera banor och det känns motigt kan man alltid be personalen om tips!
    må vara kort tid men det är bara en paus efter vägen för oss, å inte ett egentligt stopp.. vi skall hinna med att köra 100 mil ännu den dan så det blir absolut inte mer än 2 timmar
  • pigglet

Grannarna var på Bodaborg i Skellefteå i våras. Ett barn fyllde 5 och det andra var 6,5 år. De hade helkul!!

Själv åker jag inte dit med SÅ små barn, men 7 och 10 - ni kommer ha helskoj!!

Annars finns vitbergsbadet (ute), Eddahallen (bad inne), TeknoBalder (typ teknikens hus), LegoEducationCenter (även kallat HP adventure tror jag. Lego för alla åldrar, man kan även bygga robotar. Lite konstig öppettider dock, så det beror på vilken tid ni är här).

• hotten
    pigglet skrev 2009-07-19 22:04:24 följande:
    Grannarna var på Bodaborg i Skellefteå i våras. Ett barn fyllde 5 och det andra var 6,5 år. De hade helkul!!Själv åker jag inte dit med SÅ små barn, men 7 och 10 - ni kommer ha helskoj!!Annars finns vitbergsbadet (ute), Eddahallen (bad inne), TeknoBalder (typ teknikens hus), LegoEducationCenter (även kallat HP adventure tror jag. Lego för alla åldrar, man kan även bygga robotar. Lite konstig öppettider dock, så det beror på vilken tid ni är här).
    åh tack jag som försökt att googla på barngrejs men inte hittat dessa, skall googla lite på de, men förmodligen blir det boda borgen för vi åker i morgon å måste få lite sömn oxå å inte bara sitta på datorn

Men tack alla!
Svar på tråden Boda borg