• Mamma till två mirakel

Ni som använder NUK flaskor!!!!

Finns det med stort hål för välling på Nuks sug grejer????

Min son tar bara de flaskorna & nu när han ska äta välling får han suga ihjäl sig i de hålen som är 6-36mån...behöver ha hål för välling....
    Men jag hittade inte sist jag var på Barnens hus....

Finns det ens????

(¯`°?.¸ ღ♥Adam mamma älskar dig över allt annat ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Ni som använder NUK flaskor!!!!
  • MsTeee

för lite mer än ett år sen fanns det iaf, hade de ett tag när min stora tjej (2år) drack välling. Så de borde ju finnas forfarande :) tror jag köpte de på babyland.

• Mamma till två mirakel

Tack för svaret,ska ringa runt å fråga efter det idag...sonen ska ju dricka välling nu men vägrar ta annan flaska *suck*

• mcmario

vi köpte på ica maxi sådana som är ett streck istället för ett hål. står på att de är för välling och funkar jättebra.

• Senap
    mcmario skrev 2009-07-19 10:19:42 följande:
    vi köpte på ica maxi sådana som är ett streck istället för ett hål. står på att de är för välling och funkar jättebra.
    samma
    My sugar is raw
  • MIC

Men NUK har en speciellt formad napp på sina wideneck och vanliga esska eller bambino-nappar fungerar ej. Jag har köpt en napp speciellt för välling/stort hål till min pipmugg från NUK (wideneck) så det finns. Tror att det stod tre på paketet och sen extra stort hål/välling eller något liknande. Det hålet är STORT mycket större än esskas för välling tex. Min kille vägrade den nappen...Köpte den på Babyland.

Isak - min solstråle - 080701
  • Mamma till två mirakel

Ja jag köpte två flaskor Esska och satte på den böjda pipen med skåra för välling men den tar han inte.... den är för smal för hans smak ant *skit unge* hahhaa..
    Ska titta på Barnenshus idag och hoppas dem finns annars vet jag inte vad jag ska göra....

• girlen

Hej! Mamma tipsade mig om att man kan klippa hålet större på sugdelen.

• Champagne77

När vi har köpt NUK 0-6 mån så står det S, M och L på napparna undertill, beroende på hålets storlek. Kolla om det gör det på dina också?!

• Champagne77
    Champagne77 skrev 2009-07-19 21:24:26 följande:
    När vi har köpt NUK 0-6 mån så står det S, M och L på napparna undertill, beroende på hålets storlek. Kolla om det gör det på dina också?!
    Man kan ju köpa napparna löst då alltså och själv välja storlek...
  • Solisrosis

det säljs ju andra nappar, löst som amn bara kan köpa till. om du har en standard flaska så passar både Esskas och Apotekets... det har funkat på mina iaf.

• Trolltrio

Vi klipper alltid upp hålet i napparna, för vi gör den mjölkfria vällingen tjock. Inga problem alls. Vi har nuk-flaskor bla.

Svar på tråden Ni som använder NUK flaskor!!!!