Överproduktion av Sköldkörteln
Jag har nyss fått reda på att jag har en överproduktion av min sköldkörtel. Då jag mest hittar trådar om underproduktion så startar jag denna tråden.
Söker era erfarenheter och vilka värden ni ligger på... Hur lång tid det tagit för er att få stabila värden osv... Allt är av intresse då jag är ny inom detta...
Lite om min historia...
Efter 3 IVF-försök vilket lett till ett + på alla 3 tester så har jag fått mf i v.7-8 vid alla 3 tillfällen. När jag fick det 2:a missfallet så bad jag om en utredning men det tyckte kliniken att det inte var något som de gjorde, det var helt normalt med mf vid IVF.
Jag sökte till VC i förra veckan då min yrsel blir värre och värre, har haft det i drygt 2 år men nu tyckte jag att det räckte.
Vid blodprover så visar mitt TSH på 0,06 och Fritt tyroxin (T4) var 43.
Dessa rutinprover som man tar på kliniken inför IVF har jag fått reda på att kliniken har glömt att ta på mig... När jag pratat med kliniken så sa läkaren jag pratat med att detta var ju verkligen inte bra..men chefen har semester och återkommer inte förrän i slutet av augusti, så det är bara att vänta...
När jag läser om överproduktion i sköldkörteln så har jag väldigt mycket av symtomen som beskrivs, jag har bara inte kopplat ihop mina symtom med detta... Nu har jag kompletterat proverna och ska till läkaren på torsdag hoppas att jag får reda på lite mer då..