• Anonym

Jag ÄR gravid, men inga symtom. Efterlyser mammor som d gick bra för utan tidiga symtom.

Ja, läste någonstans att det är bättre och mer hoppfullt ju fler symtom man har. Det gör mig nervös. Jag har precis plussat och jag känner i stort sett ingenting. Den enda skillnaden är att jag INTE har svinont i brösten, vilket jag ALLTID har innan mens. Denna gång ingenting...och det ska väl ändå vara ett tidigt symtom av vad jag förstått när man läser om andras symtom.

Blir så nervös av mig, vill gärna höra från er som det gått bra för trots att ni inte känt någonting särskilt. När fick ni era första symtom, ni som fick de senare?

• Svar på tråden Jag ÄR gravid, men inga symtom. Efterlyser mammor som d gick bra för utan tidiga symtom.
  • Cia o krabaten

Med första kände jag knappt ngt alls!
    Svagt illamående 2ggr runt v12, sedan inget.
    Blev så lättad på rUL att det fanns ett barn där inne
    Började känna mig liiite gravid efter v25 ungefär när magen kom. Syntes inget v20 alls!

Sedan hade jag 4mf efter det barnet och hade mer och mer symptom för varje gång, så för mig stämmer det inte alls med mycket illamående="säkert".

Njut av din graviditet!
    Och grattis

• Zirup

Visst är det jobbigt att man alltid är orolig oavsett? Mår man inte illa så undrar man om man skall få missfall. MÅR man illa så undrar man om den lille inne i magen får i sig tillräckligt med näring.

Jag fick lägre blodtryck under graviditeten. Inga andra symptom. I början svimmade jag vid några tillfällen, speciellt i duschen när jag stod stilla och slappnade av. Men utöver det mådde jag prima! Jag åt som en häst men gick inte upp i vikt. När jag skulle göra UL i vecka 18 så hade jag en minimal mage och sköterskan frågade om det var VUL (som man brukar göra runt vecka 9) som jag skulle göra. Sen hade jag halsbränna vid två tillfällen runt vecka 25 och sen svullnade fötterna upp under högsommaren sista månaden. Utöver det, nada! Och jag var rätt orolig hela tiden!

• Anonym

Jag hade INGA symptom alls. Senare i grav mådde jag liiiite illa på morgonen, men aldrig så att jag kräktes. Födde en frisk o glad pojke=)

• Sandrisen80

Jag kände inget med något av mina barn! Har 2 stycken välskapta fina barn. Hade aldrig vetat att jag va gravid om det inte va så att vi försökte å att jag köpte gravtest för att jag va nyfiken. Tror säkert att det kommer gå bra.
    Hade aldrig något illamående (har en flicka å en pojke), inga tidiga viktuppgångar. På första grav syntes inte magen förrän vecka 22 å andra syntes i vecka 15...
    Med första hade jag jag blödning oxå i ca:4 dagar runt vecka 8 å med andra hade jag blödning i 9dagar (!) i samma vecka. Men allt gick bra ändå!
    Lycka Till!

• Fridafin

Först & främst; grattis!

Jag är övertygad om att det kan kännas massor för en del medan andra inte känner ngt alls. Själv var jag så sjukt trött i början, men det var det enda. Är i vecka 33 nu, & jag mådde inte illa en sekund under de där första månaderna när det känns som om "alla" har just det som symptom nummer ett.

Annars så har jag haft problem med foglossning, men den kom senare. Jag blödde även i vecka 9 eller så, & var övertygad om att det måste kännas mer än det gjorde att vara gravid. Läste också att det skulle finnas massa symptom och att det var ett säkert & bra teckan på att det var en säker graviditet, sas. Jag tror att alla graviditeter är olika helt enkelt.

Ta det lugnt du!

• Breathe Me

Hej!

Hade samma "problem" som dej.. plussade och trodde verkligen inte att jag var gravid. Blev säker då jag va till barnmorskan och fick lyssna på hjärtljuden i v.16, haha. Man läser ju bara om sånna som har massa problem..
    Är nu i v.34 och har haft en bra grav, börjar fått foglossning dock..

Lycka till och grattis!

• emtono

Jag hade heller inga symptom och två små blödningar i början av grav, men jag har ändå en underbar 20månaders här hemma nu :)
    Jag hade inte problem med nästan någonting alls under hela graviditeten, mådde bättre än annars faktiskt, det enda var att jag kunde känna av lite ischias om jag bar väldigt tungt i slutet av graviditeten.
    Har du tur får du en lika problemfri graviditetet du också :D
    Fast visst oroade jag mig i början precis som du när jag inte kände nåt.
    Grattis förresten! :)

• Pitan

Vet du dom symtomen som man lusläser när man precis har plussat är ju inget facit, fick åxo panik under min första grav när jag inte kunde bocka av illamående, ömma bröst osv.
    En del får hela raddan och en del får inget av dom, och precis när man plussat brukar man ju inte ha så mycket känningar (beror ju på vilken vecka i och för sig) men tröttheten brukar dom flesta känna av mer eller mindre, för mig kom den runt v.10-12 nånstans både under min första och andra grav, jag mådde lite illa i typ två veckor under min första grav sen mådde jag prima.
    Jag hade nästan ingen foglossning, jobbade tills jag gick på semester och födde sen en liten son två veckor före BF.
    denna gång, är i vecka 20 nu mår jag sämre, har mått väldigt illa och varit extremt trött, beror säkert på att man redan ligger minus på sömnkontot, så det är nog olika från gång till gång.
    Men du ska se att det går bra, försök att njuta av att du än så länge mår bra, även fast det är svårt.
    Kram

• Anonym

Tack alla fina människor för att ni delar med er. Det är jättemycket värt. Jag ska, som de flesta av er säger, försöka luta mig tillbaka och bara vara glad istället. Det är bara det att det har gått dåligt en gång förut, för länge sedan, och det gör att jag nojar lite extra, tror jag. Eller så hör det helt enkelt till. Men inget blir ju bättre av det. Nu ska jag våga känna på lyckan istället över att efter lång väntan få se det där plusset igen.
    Kram på er alla och tack igen.

• Venla

med sonen hade jag inga symptom alls och mådde hur bra som helst. Nu är jag gravid för andra gången och i v. 7. Jag har alla symptom som man bara kan ha och det är skit jobbigt. Jag önskar inget hellre än att vara symptomfri....

• StepByStep

De enda som jag hade var att mensen var borta, annars kände jag inga gravidsymptom från första början. Senare runt v.15 började smöret lukta härsket trots att de inte var de. Och när jag borstade tänderna fick jag kväljningar. Det var allt.

Esmeralda 050417 (v) Savannah 080622
  • sweetgirl89

Grattis!! Jag är i vecka 14 och mått bra hela tiden:) varken känner mig gravid eller ser gravid ut än. Har inte ens gått upp i vikt utan snarare gått ner fast jag äter väldigt mycket! Alla som jag berättat för att jag är gravid trodde att jag skojade först haha. Men jag har sett bebben på VUL och även lyssnat på hjärtat senast förra veckan.
    Oroa dig inte, utan glädjs att du slipper må illa och spy + massa annat

• Anonym

Jag kände absolut ingenting före v. 20, då jag började känna fosterrörelser. Var livrädd fram till UL att det skulle vara fel på barnet, men i v. 39 föddes en frisk pojke som nu är 3 år. Såhär i efterhand är jag glad att jag fick må bra, fastän oron gjorde att man mådde dåligt iallafall. Så försök släppa den och njut av att få må bra!

• Stålmamma

när jag väntade 3e barnet hade jag inte ett enda symptom på att jag va gravid i v 14 fick jag foglossning men det va oxå allt typ. men det gick bra han är en underbar söt liten 11mån kille idag

• Smilla 79

väntar min 7:a o jag kan säga att varje graviditet har varit så gott som symptomfri..är nu i v.16 imorgon o känner mig inte direkt gravid förutom att magen växer. Man behöver alltså inte ha några gravidsymptom

• SanMari

Barnet ifråga fyller fyra i år, hade inte en susning fram tills vecka 22. Hade mens under tiden och inga symtom, mer än att "tarmarna" rörde sig lite underligt veckan före plusset.

• Anonym

varken med första eller denna fick jag några symptom förrän i v 8-9 då illamåendet slog till med all kraft o höll i sig till nästan BF. alla är olika, vissa känner samma dag som de ser plusset o andra efter låång tid o det är lika normalt.

• Kinga

Men min första kände jag inget förränns i v8. Då fick jag mina Bomber samt illamåndet kom som ett elakt brev på posten tillsammans med tröttheten. Höll i sig till v12. Med andra kände jag inget,var aldrig trött, inte kissnödig, inga begär, inget avsmak för ngt, inga bröst som växte till det dubbla.

• Dzeljilji

Det enda jag har känt av under hela graviditeten är då jag var i v 4, då fostret fortfarande sitter på äggledaren. Då hade jag ont kan jag säga, innan det flyttades in i livmodern i ca v5. Sen dess har jag mått prima, inte känt av någonting. Inte minsta illamående eller haft ont. Efter v 20 började jag känna av foster rörelser! Och nu är jag i v 33, går in i 34 imorgon och känner fortfarande ingenting förutom rörelser och jag jobbar fortfarande :) Har dock börjat känna av lite smått av foglossning men det är bara nån enstaka gång! Så jag har haft ganska tur med min graviditet tycker jag och jag hoppas det fortsätter så ett tag till eftersom jag tänkt jobba 2½ vecka till.
    Så alla graviditeter är väldigt olika :)

Svar på tråden Jag ÄR gravid, men inga symtom. Efterlyser mammor som d gick bra för utan tidiga symtom.