• brummagumman

Crescent classic

Någon med erfarenget av Crescent classic? Och då av de nyare modellerna. Några av barnsjukdomarna bör ju vara fixade nu tänkte jag

Var och kollade idag och det är den vagn som bäst passade våra önskemål och dessutom var den snygg!

• Svar på tråden Crescent classic
  • winterangel85

Har inte en Crescent Classic själv, utan en Crescent Edge, men när jag frågade försäljaren om de haft några problem med vagnarna (en liten cykelbutik som bara säljer Crescent-vagnar) svarade hon att de bara var Cresent Comfort det varit problem med för hennes kunder. Hon hade inte haft några problem med Classic, vi frågade då vi även var sugna på den.

Lycka till i vagnvalet!! =)

• NillaP

Vi har en Crescent Classic och är hur nöjda som helst visst vi hade lite problem med den i början men de fixade dom snabbt och lätt

• brummagumman

Okej, det låter ju bra iaf Antar att det inte finns nåt märke helt utan problem. Man får hoppas på tur helt enkelt

• Amwi

Vi har en Crescent Classic, -09
    Den står i barnrummet och bara väntar på att få användas ...
    Vi har BF om 4 dagar (torsdag).

Har så klart klämt och känt och styrt den lite fram o tillbaka.
    Kan än så länge inte hitta något negativt.
    Jag gillar den skarpt och längtar så tills jag får bebben och vagnen på en promenad!

• brummagumman

Pratade med en kompis som sa att dom inte brukar få särskilt bra resultat i diverse barnvagnstester? Å, shit, det här är svårt det

• Groddansmamma

Vi ska köpa en crecent classic! Tycker den verkar vara en toppenvagn!

Uppfyller alla våra önskemål =)

brummagumman skrev 2009-07-19 22:52:23 följande:
    Pratade med en kompis som sa att dom inte brukar få särskilt bra resultat i diverse barnvagnstester? Å, shit, det här är svårt det
    Jag har sett att den fick bäst i test, ska se om jag kan hitta var!
  • brummagumman

Tack för länkarna! Där fick dom ju himla bra betyg iaf. Har varit inne på Kronan också men Crescenten vinner på vikt och liftstorlek. Vi bor med trappa utan hiss så det är måste med lättviktare/lift. Dock verkar Kronan mer rejäl och mindre plastig, därav vikten antar jag.

• Groddansmamma

För oss är liften också viktig. Sen tycker jag att det är toppen att vagnen är så lätt att vända. jag tror att fastän bebis blir större, så har den ett behov av att se mamma & pappa ibland och ibland sitta framåt. Jag som mamma vill åxå kunna välja när jag vill ha mitt barn mot mej =)

Den var lätt att fälla ihop tycker vi. Inte speciellt tung. Bra att man kunde "öppna upp och ta bort tyget" på suffletten och det då var ett nät där. ja, som sagt, många fördelar (som kanske andra vagnar åxå har!) Men vi har fastnat för denna!

• livet med barn

dom har fått högsta poäng i alla tester jag kollat, konsumationsverket eller vad dom heter rekomenderar den till och med.

• Groddansmamma
    livet med barn skrev 2009-07-20 20:50:04 följande:
    dom har fått högsta poäng i alla tester jag kollat, konsumationsverket eller vad dom heter rekomenderar den till och med.

Roligt att läsa!
Svar på tråden Crescent classic