Har Ikea madrass till spjälsäng, täcken m.m
Hej!
Vet ni om Ikea har madrass, till spjälsäng,täcken och påslakan?
Har ni ngr tips på vad man kan köpa åt sin bäbis där på Ikea?
Tacksam för svar! Kramar Martina
Hej!
Vet ni om Ikea har madrass, till spjälsäng,täcken och påslakan?
Har ni ngr tips på vad man kan köpa åt sin bäbis där på Ikea?
Tacksam för svar! Kramar Martina
Hejsan
Jo då det har det mesta...I alla fall Ikea Kungens kurva...
jupp det har dom. min pappa köpte våra barnsängsgrejer där :) finns massa sött. Kolla ikeas hemsida? fast dom har kanske inte allt ute där i och försig. men de finns massa skoj iallafall.
en kompis kollade upp det och sammanlagt för allt skulle det gå på 800kr säng, sängkläder spjälskydd filt madrass etc..
kram J
IKEA har ganska mycket att välja på! Tänk bara på att måtten på IKEAs spjälsäng inte är detsamma som de flesta andra så du kan inte köpa madrass och spjälskydd på IKEA om du har köpt sängen någon annanstans och tvärt om.
Vi har köpt spjälsäng, madrass, täcke och kudde på IKEA, plus en sån där tunn madrass man har ovanför den tjockare madrassen. Sen blev det ett väggskötbord oxå och allt gick på 1504 :- Väldigt bra pris för så mycket tyckte jag.
Vill precis som Sommarlycka påpeka att en del av IKEAs saker inte passar till andra fabrikat av spjälsängar då IKEAs sängar är lite mindre än vanligt (för att man inte ska kunna köpa säng där och komplettera med typ madrass någon annan stans). Däremot kan man (liksom jag planerar) köpa påslakansätt, kuddar och täcken utan problem på IKEA även om man skulle ha en ärvd säng som jag. Några cm hit eller dit spelar ju inte så stor roll på just de sakerna, men madrassen däremot får ju INTE "glappa"
boklus v 33
man kan ju göra tvärtom köpa sängen på ikea och de andra sakerna på andra ställen lite för stort gör inte så mycket
kram J
Ånej, jag som köpte spjälsängsskydd där igår.
Hade tänkt köpa ett annat men det var så dyrt nu kankse jag har ett i onödan
Vi fyndade en massa igår;
Spjälsäng Gulliver
Madrass
Bäddmadrass
Madrasskydd
Spjälskydd med drakar
Överlakan och örngott med drakar
Påslakansset med igelkottar
Babykudde
Två örngott
Babyfilt
och allt gick på ca 1600:-
*ler nöjt*
Jag har en begangnad spjälsäng med måtten 115x55 och IKEA:s madrasserär 112x55. Går inte det att ha ändå? Det är ju bara 3 cm i fotändan. Man kan väl lägga nåt t.ex. en liten handduk där innan man bäddar. Har varit och tittat på Jysk men där kostade madrass 500 kr och det tycker vi är lite dyrt.
Det finnas massa kul för bäbisar på IKEA som tyvärr inte finns med på nätet eller i deras katalog... mitt råd: Åk dit och kika om ni har möjlighet... mycket är både bra och billigt
Kan tala om att IKEAs spjälsäng Gulliver fick bäst i test av Vi föräldrar och konsumentverket. Det var en av de få testade sängarna som blev godkända, villa var tydligen rena dödsfällor. Så vi skall köpa en liten Gulliver!!!
Köpt säng på Barnens Hus mått 60x120, var på Ikea igår och tänkte köpa madrass mm men där fanns inte den storleken. Finns bara 55x112... Typiskt... annars hade man kunnat tjäna en hel del på att handla där. Köpte nu madrass på BH för dubbla priset.