• Anonym

Vill inte ha mitt barn längre

Skäms över att säga det. Har känt så i ett år nu. Är så trött. Vill inte vara med min sambo heller.

När h*n åker bort några dagar så känner jag ingen saknad. Det är så skönt.

Det är inte det att h*n är världens jobbigaste barn(är väl som andra barn i den åldern), h*n är jättecharmig och alla som träffar barnet älskar h*n. Jag älskar h*n också, men det känns inte som det räcker.

Är ledsen varje dag, och funderar på hur mitt liv skulle vara utan barnet. Önskar att jag aldrig fött h*n. Enda anledningen till att jag inte lämnar bort h*n är för att jag är rädd för vad andra ska tycka. Jag tror ärligt talat att vi båda skulle få det bättre utan varandra.

Det är inte h*ns fel att h*n är född. Trodde/ville inte att det skulle bli såhär.

Vill inte leva ned vare sig barn eller sambo. Vill leva i celibat resten av mitt liv. Orkar inte med människor runt mig nästan hela tiden. När jag lämnar rummet där de är så följer de båda efter. På natten är enda chansen för mig att vara ensam, men det kan jag ju inte, för jag ska upp med barnet på morgonen.

Orkar inte spela längre....

• Svar på tråden Vill inte ha mitt barn längre
  • Anonym

Tycker att du ska söka hjälp.

• Anonym

Innan du går in i väggen. Bättre för tidigt än för sent. Det är nog ganska vanligt att man kan känna som du gör. Men om det inte blir bättre snart så ök hjälp då. kram.

• Piaf

Blir jätteledsen när jag läser detta .

Sök hjälp så fort du kan!
    Tänk på ditt barn

• Davids fru

Du måste söka hjälp NU!
    Gå till BVC, MVC eller sök ngn kurator via vårdcentralen eller ngn organisation, eller akutpsykiatrisk mottagning men gör det NU! Eller ring ngn vettig vän eller släkting! Fördelen med proffs-hjälp, dock, är att de inte lägger ngn värdeing i dina känslor och har tystnadsplikt.
    Ju längre man går med sådana känslor desto värre är det och ju mer "fastnar dem".
    Var bor du, om du vill kan jag kanske hjälpa dig med kontakter, vart man kan ringa?

• Piaf

Håller inte alls med om att det nog är ganska vanligt att man känner såhär.

Sanningen är väl den att det är ganska ovanligt att man känner så. Sambon, ja det är en sak, men barnet där.... Nej, gå och prata med någon!!!!!

Och jättemycket lycka till

• Piaf

Anonym 4569854.

Varför är du anonym?

• tusse74

Vet ju inte hur gammalt ditt barn är, men om det går(om du inte ammar), så tycker jag att du ska ta en weekend eller liknande någonstans där du kan få lite lugn och ro och ta igen dig, så att du kan börja längta och leva igen.

Önskar dig lycka till

• Anonym

Är redan och pratar med en, men psykologen verkar vilja avsluta kontakten nu. Tror inte att hon tror att jag behöver mer hjälp.

Jag tror inte heller att det är så vanligt att man känner så för sitt barn. Jag älskar h*n jättemycket, det gör jag verkligen. Skulle kunna dö för h*n. Samtidigt så orkar inte mitt psyke med ett barn. Jag är ständigt deprimerad, irriterad och ledsen. H*n söker ständigt uppmärksamhet(självklart), som jag inte orkar ge h*n.

Har försökt att vara ifrån barnet en helg, ibland även mer. Det är så skönt. Sedan kommer de tillbaka och allt går tillbaka till vad det var förut.

Upprepar att jag vet att det är mig det är fel på, inte mitt barn. Jag tror att h*n skulle få det väldigt mycket bättre hos någon annan.

• Piaf

Kan du inte höra om ett avlastningshem hos socialen? De har ju hand om sådana där. Någonstanns där ditt barn kan vara varannan helg medan du kan få lite nya krafter.

Jag tror ju du behöver prata med någon också, för även om man har det tufft/stressigt så är man inte hand i hand med att inte orka ha sitt barn hos sig.

• Angelica77

Jag instämmer fullt med tidigare svar du fått. DU MÅSTE SÖKA HJÄLP. NUUUU!!!
    Det är mkt bättre att få professionell hjälp när man mår dåligt än att bara gå och svälja sina känslor. Dom blir såååå mkt starkare av att gömmas undan. Jag fick ångest mm efter utbrändhet och sedan missfall (ett par år senare) och till slut sökte jag hjälp. TACK O LOV FÖR DET!!!! Det går att komma ur depressioner, men tro inte att alla klarar det helt själva.
    Det är jättebra att våga ta steget och söka upp en psykolog tex. Jag skämdes i början att det hade gått så långt att jag fick uppsöka hjälp, men sedan vände den tanken och jag blev stolt över att jag iallafall vågade. Man är stark om man kan göra ett medvetet val att få lite stöd under perioder i livet då man behöver någon annans tankesätt över sitt problem.
    Om möjligheten finns att dina tankar om ditt barn kan försvinna och att du känner glädje och kärlek till det igen (och sambon) så är det väl ialllafall värt ett försök. Det behövs bara ett samtal!!! Önskar dig all lycka till. Kramar om!!!!

Svar på tråden Vill inte ha mitt barn längre