• Mandel

Bra hotell i norra eller norr om Stockholm utem E4:an?

Skulle behöva lite bra förslag på hotell för en natts övernattning för 1 vuxen och 2 barn (2 och 5 år gamla).
    Ska vidare norr ut på E4:an så något som ligger smidigt i nära anslutning till vägen vore bra.
    Tänkte norra Stockholm eller strax norr om Stockholm vore lämpligt.

Har sökt lite på nätet, men det är så svårt att se. Bättre med tips från någon som varit där.

Tack på förhand för hjälpen!

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Svar på tråden Bra hotell i norra eller norr om Stockholm utem E4:an?
  • Intifada

Scandic Järva Krog kanske? Ligger längs E4 norr om Stockholm (på väg ut mot Arlanda). Annars finns det ju hotell i Arlandastad också.

• Mandel

Järva, är det vid Solna?

Arlanda är E18 och fel håll, tyvärr.

• Intifada
    Mandel skrev 2009-07-19 19:17:53 följande:
    Järva, är det vid Solna? Arlanda är E18 och fel håll, tyvärr.
    Järva ligger vid Solna.
    Arlandastad/Eurostop (inte Arlanda) ligger vid E4 har jag för mig...
  • ninmid

Scandic vid Järva Krog säger jag också. Om ni inte vill in i stan och krångla så är det nog det bästa alternativet.

• Mandel

Jag har nog riktat in mig på något scandichotell. De är oftast bra och så upptäkte jag att man har 10-15% rabatt med ica-kortet {#lang_emotions_laughing}
    Kan det bli bättre?

• MrsMcC

Errrr...
    Arlanda ligger inte utmed E18 utan precis vid sidan av E4/E20

E18 går till Norrtälje från Oslo och kapar E4/E20 sm ett kors vid Järva Krog.

Är det däremot E18 du vill bo längs kan jag rekommendera ett flertal hotell uppe i Nortäljetrakten

• Mandel

Inte E18 utan E4.
    Ska vidare mot Gävle.

• HOCHM

Du har ett scandic hotell precis bredvid E4an i Upplands Väsby

• HOCHM

Scandic i Järva är däremot mycket finare än Scandic i Väsby

• HOCHM
    MrsMcC skrev 2009-07-19 19:50:20 följande:
    Errrr...Arlanda ligger inte utmed E18 utan precis vid sidan av E4/E20E18 går till Norrtälje från Oslo och kapar E4/E20 sm ett kors vid Järva Krog.Är det däremot E18 du vill bo längs kan jag rekommendera ett flertal hotell uppe i Nortäljetrakten
    E20 är inte ens i närheten av Arlanda.
  • ULP

Scandic Infra City i Upplands Väsby är väldigt fint. Där bodde vi i julas när vi firade jul med svärmor

• HOCHM
    ULP skrev 2009-07-19 21:16:06 följande:
    Scandic Infra City i Upplands Väsby är väldigt fint. Där bodde vi i julas när vi firade jul med svärmor
    Ja just det, det finns ju 2 scandic i Väsby. Tänkte bara på den precis bredvid rondellen mot centrum.
  • Mandel

Jag har nog fastnat för Scandic Infra.

Tack för tipsen och hjälpen!

• Applemum

Om ni vill sova inne i stan så hyr jag ut ett dubbelrum i min fina lägenhet (centralt vid Hornsgatan) med dubbelsäng och extra säng...

• Mandel
    Applemum skrev 2009-07-20 23:38:14 följande:
    Om ni vill sova inne i stan så hyr jag ut ett dubbelrum i min fina lägenhet (centralt vid Hornsgatan) med dubbelsäng och extra säng...
    Tack för erbjudandet, det var snällt!

Men vi ska vidare så det är smidigare med något som ligger utmed vägen så vi inte behöver in i stan och trassla.
    Kanske någon gång när vi ska till svåger och hälsa på! Återkommer i så fall.
    Återigen Tack!
Svar på tråden Bra hotell i norra eller norr om Stockholm utem E4:an?