• Anonym (Kliaren)

Hjälp! kliar sönder underlivet.

Jag har enorm klåda i hela underlivet, det kliar i ljumskar, mellan inre och yttre blygdläppar och runt tarmen. Håller på att riva sönder hela underlivet.
    Det började när jag hade två veckor kvar av graviditeten och har blivit än värre när vi fick barn, jag har haft det under ca 3 - 4 veckor nu. Har varit och tagit svampprov men det var inte svamp. Jag har haft herpes tidigare men det är inte det heller. Är det någon som har haft liknande besvär och har förslag på lindring. Jag tvättar med olja innan jag duschar och använder endast tvättkräm i underlivet, så har jag alltid gjort. Inga förändringar i tvättmedelsanvändning eller nåt sånt. Blir galen!

• Svar på tråden Hjälp! kliar sönder underlivet.
  • Danbala

(Den jäkla åkomman kan ställa till med mycket olika "skojigheter". )

• elexiara

vill inte skrämma dig men kan det vara skabb, det lär klia som faen!????
    om inte, prova med apotekets eucerin tvättolja. den återfettar och är jättemild för rumpen! kan inte längre använda typ lacatacydtvälar heller längre, får svamp direkt eftersom de inte är återfettande! ldet tar ju några dagar förstås, prova duscha istället för att klia..... ycka till

• Jennie Brunflo

Har du testat filmjölk?

Smeta på filmjölk på ansatta områden och försök ha det kvar så länge du bara kan och så ofta du kan.

• Freyja

Du har säkert svamp , spring till apoteket o köp salva isället så ska du se att de blir bättre , hoppas att de löser sig

• silverlök

Å använd bara underkläder av ren bomull!!!

• Anonym (Kliaren)

SKABB!? Hur smittar det? Smittar det mellan familjen oxå, vi sover i samma säng, två barn och två vuxna?

• Anonym (fd kliare)

köp xyloproct mot kliandet. det tipset fick jag av gyn för jag har lite kondylom som kliar nu under graviditeten. det finns på apoteket och du behöver inte ha recpept. det står att det är mot hemorojder men hjälper mot klåda, småsår och svidande slemhinna. prova!

• elexiara

jaaa... man kan ju få det lite hursomhelst från både människor och djur, de är ju duktiga på att förflytta sig. om det nu är det, måste ni nog minisanera allt tvätta överallt och så... trist. det är tämligen smittsamt!!! kolla länken nedan

huden.nu/sok/&q=skabb

lycka till

• Anonym (Kliaren)

Tjoho, det var "bara" svamp, har pevarylat i några dagar och är betydligt bättre. Fick halvångest när jag läste att det kunde vara skabb. Tack för era tips.

• elexiara

ÅÅÅÅÅÅ vad bra!!!!!!! *glad i hjärtat för din skull*

• Anonym

Om du som jag lätt får svamp, har jag fått tipset att undvika att äta allt som är söt för det gör saken värre. Alltid ha bommullstrosor, och inte tvätta underlivet med tvål utan använda tex olja. Om du måste äta pencilin någon gång be då att få Diflucan, en kapsel man sväljer mot svamp i underlivet. För mig kommer alltid en svamp inf. efter en pencilinkur.
    Hoppas att du slipper få fler.
    Kram

• Bei Bei

Precis som senaste anonym skriver så ska du undvika sött. Använd heller inte stringtrosor.
    Drick gärna citronvatten. Lycka till

• Anonym (Mjöl)

Något man kan göra för att lindra innan besvären börjat försvinna är att ta potatismjöl i underlivet.. Låter konstigt o lite äckligt kanske, men det fungerar! En kompis till mig som har 4 barn har haft problem med svamp under alla sina graviditeter och det tar ju nån dag innan tex Pevarylen börjar verka och då har hon använt just potatismjöl. Provade det själv när jag hade svamp för ett par veckor sen och det var underbart skönt!

Litet tips bara.. =)

• Anonym (Kliaren)

Klådan har försvunnit, det är ljuvligt. Tack för alla tips!

• Anonym (Kliaren)

Jag använde pevaryl i mass!

• Anonym

Hjälpte det mot klådan runt tarmen med??

Svar på tråden Hjälp! kliar sönder underlivet.