• LiRo09

Skansen akvariet, vad kostar det egentligen?

Hej!

Ska på Skansen i dagarna med tre barn. Enligt Skansens egen hemsida så är inträdet till akvariet för "barn 45:-" men kollar man på Skansen akvariets egna hemsida så står det "barn 6-15 år 45:- + entré till Skansen". Vad är det som stämmer egentligen?? Nån som vet?

• Svar på tråden Skansen akvariet, vad kostar det egentligen?
  • Ängelii

Vi var på väg till Skansen akvariet i onsdags men skippade det då man ska betala entre till Skansen först och sen även till akvariet, även om (man som vi) inte tänkt gå på Skansen alls...

Så jag tror att det är inträde på Skansen och sen även inträde på akvariet som gäller.

• Tyche82

Akvariet ligger ju inne på skansen så för att komma in måste man först betala inträde till skansen och därefter till akvariet.

• LiRo09
    Ängelii skrev 2009-07-19 20:26:40 följande:
    Vi var på väg till Skansen akvariet i onsdags men skippade det då man ska betala entre till Skansen först och sen även till akvariet, även om (man som vi) inte tänkt gå på Skansen alls...Så jag tror att det är inträde på Skansen och sen även inträde på akvariet som gäller.
    Tyche82 skrev 2009-07-19 20:30:26 följande:
    Akvariet ligger ju inne på skansen så för att komma in måste man först betala inträde till skansen och därefter till akvariet.
    Jo jag vet att man måste betala inträde till Skansen hur som helst och till akvariet också om man väljer att gå in där också. Men min fråga var hur mycket inträdet till akvariet är för barn?! Det är ju två olika uppgifter jag hittat...
  • Senap
    LiRo09 skrev 2009-07-19 20:36:28 följande:
    Jo jag vet att man måste betala inträde till Skansen hur som helst och till akvariet också om man väljer att gå in där också. Men min fråga var hur mycket inträdet till akvariet är för barn?! Det är ju två olika uppgifter jag hittat...
    nej, uppgifterna säger samma sak. själva akvariet kostar 45:-
    'men för att komma dit måste du in på skansen - och alltså betala inträde där med.
    My sugar is raw
  • LiRo09
    Shoegirl skrev 2009-07-19 20:38:44 följande:
    nej, uppgifterna säger samma sak. själva akvariet kostar 45:-'men för att komma dit måste du in på skansen - och alltså betala inträde där med.
    Ja det har du rätt i. Hahaha. Glömde lägga till i min fråga ifall det är gratis för barn under 6 år, som akvariets egna hemsida skriver...
  • fruis

Precis. först betalar du 45 kr för att komma in på Skansen. Sedan betalar du ytterligare 45 kr för att komma in på Akvariet. Det blir alltså 90 kr sammanlagt för ditt barn.

• fruis

Är ditt barn under 6 år så går barnet in gratis både på Skansen och Skansenakvariet.

• LiRo09
    fruis skrev 2009-07-19 20:42:55 följande:
    Är ditt barn under 6 år så går barnet in gratis både på Skansen och Skansenakvariet.
    Är du säker?
  • fruis
    LiRo09 skrev 2009-07-19 20:43:54 följande:
    Är du säker?
    Ja, faktiskt. Skansen äger inte SkansenAkvariet och är inte inblandade i driften på något sätt. Alltså är det rätt säkert att det är uppgifterna på Akvariets hemsida som gäller.
Svar på tråden Skansen akvariet, vad kostar det egentligen?