• piggelinis

Några tips om cykelsitsar (jag älskar att cykla, längtar sååå tills han är gammal nog att följa med mig.) :)

Någon som har någon erfarenhet av cykelsitsar? Är det stor skillnad på en ny och en gammal klassisk orange?

Har hittat en begagnad som ser hård och plastig ut (fast sådana är de väl?), som har stöd för fötterna som man kan ändra allt eftersom barnet växer. Vad är rimligt att betala för en begagnad tycker ni?

• Svar på tråden Några tips om cykelsitsar (jag älskar att cykla, längtar sååå tills han är gammal nog att följa med mig.) :)
  • tosalisa

Vi har en från Biltema. Kostade 299 eller 399 ny

• saris2008

Om du gillar att cykla mycket skulle jag rekommendera en hamax sleepy eller hamax siesta, man kan luta den så barnet kan sova utan att huvudet faller ned. min kille somnar ofta i stolen och i en "vanlig" faller huvudet ned och han blir irrietard, men i vår hamax sleepy sover han gott. Kostar för visso 850:- men det är värt varenda öre då vi cyklar mycket och den stolen kan använda i många år då vi ska ha fler barn.

• Åsa39

Jag cyklar jättemycket varje dag.. investerade i en hamax sleepy.. var dyr 895 spänn men värd varenda öre. Sitter bra, knäppningen är kanon och så fjärdrar den skönt samt att den kan lutas ganska mycket om barnet somnar där bak.

Hade jag varit dig hade jag valt en cykelsits där du sätter fast den i ramen och inte sittande direkt på pakethållaren, sådan skillnad och barnet skumpar inte runt alls utan gungar liksom istället.

Tycker oftast att de tar mycket betalt för sina begagnade saker, mer än 30 % av inköpspriset tycker jag inte man ska betala.

• Åsa39

siesta hade jag... men det är inte så stor skillnad mellan sleepy och siesta tror jag.

• Zmajko

Hej!

Köp inte en för gamal barnsits. De är precis som med bilstolen att plasten blir gamal och håller inte vid en ev kollision.
    Kolla noga vid beg köp så¨den inte är sprucken.

Köp den hos en seriös cykelhandel eller hos barnes hus eller liknande.

• Tigerunge

Jag slår ett slag för cykelvagnen istället för en sits. Bara fördelar som jag kan se det.
    Ramlar du så ramlar inte ditt barn.
    Sover gott i den den .
    Skydd mot regn och sol.
    Du får med dig en hel del packning om ni är på utflykt.

• Malia75

Jag köpte en begagnad sleepy för 250, den är kanonbra!

• piggelinis

Tack tack för era tips! Nu vet jag vad jag ska leta efter! Sleepy eller Siesta låter ju jättebra!

• gnilmre
    Tigerunge skrev 2009-07-23 17:37:37 följande:
    Jag slår ett slag för cykelvagnen istället för en sits. Bara fördelar som jag kan se det. Ramlar du så ramlar inte ditt barn. Sover gott i den den . Skydd mot regn och sol. Du får med dig en hel del packning om ni är på utflykt.
    Håller med... vet inte vad vi skulle göra utan våran... Det finns billigare varianter på jula om man inte vill lägga ut en förmögenhet!
  • Åsa39
    Tigerunge skrev 2009-07-23 17:37:37 följande:
    Jag slår ett slag för cykelvagnen istället för en sits. Bara fördelar som jag kan se det. Ramlar du så ramlar inte ditt barn. Sover gott i den den . Skydd mot regn och sol. Du får med dig en hel del packning om ni är på utflykt.
    ja cykelvagn är också ett toppenalternativ, det hade jag innan lillen kunde sitta i cykelsitsen,när min son var väldigt liten, jag satte fast en babysits, sådan man har i bilen och han satt hur skönt och säkert som helst i den., blåste inte in heller.
  • näradig

de nyare fästs på ett annat och säkrare sätt + att de självklart utvecklas och blir säkrare även på andra sätt och till ett lietet barn så behövs en med möjlighet att luta.

Svar på tråden Några tips om cykelsitsar (jag älskar att cykla, längtar sååå tills han är gammal nog att följa med mig.) :)