• Anonym (utsatt?)

Någon har sparkat sönder vår brevlåda :-(

Visste inte riktigt var jag skulle lägga detta eftersom jag vill vara anonym.

I helgen när vi var bortresta har någon slitit ner vår postlåda, stampat sönder den och slängt den på en leråker. Ingen annan av lådorna på samma ställning är det minsta påverkade.
    Det går att se flera fotavtryck på lådan och det är små skor, storleken skulle kunna höra till en tonårstjej eller en liten kille.

Vi vet inte att någon skulle vara arga på oss, men nu är jag orolig att det är någon som har bestämt sig för att börja terrorisera oss, som jag har sett i tidningen att det finns en annan man i trakten som blir.
    Det finns gott om "vilsna ungdomar" som brukar röja runt och begå småbrott, men vi har inte blivit utsatta tidigare.

Kan man råka ut för sådant utan att det behöver betyda att det blir mer och värre?? Jag är orolig för våra husdjur och vårt lilla barn.

Och hur sjutton gör vi med postleveransen imorrn? Det går ju inte att ringa Posten så här sent och vi vet inte om lantbrevbäraren vet var vi bor och kan komma till huset med posten.

• Svar på tråden Någon har sparkat sönder vår brevlåda :-(
  • Turboplingen

När jag bodde i mitt familjehus hände det oss ca 3 gånger om året..
    blev antingen en hink eller en påse tills vi köpte en ny..

• Anonym (utsatt?)

Turboplingen: Var det bara er det hände eller var det fler som råkade illa ut?
    Det kommer nog bli oväder imorrn, så om vi ska hänga ut en påse så hoppas jag att brevbäraren är schysst och knyter igen den när posten är ilagd..

• Namin

Anonym (utsatt?) skrev 2009-07-19 23:45:26 följande:

Turboplingen: Var det bara er det hände eller var det fler som råkade illa ut? Det kommer nog bli oväder imorrn, så om vi ska hänga ut en påse så hoppas jag att brevbäraren är schysst och knyter igen den när posten är ilagd..
    Skriv en liten lapp till brevbäraren och be honom knyta igen!
  • Anonym (utsatt?)

Tack för svaren. Vi hittade en gammal brevlåda i uthuset som vi kan sätta upp tillfälligt. Om någon sparkar sönder den också så vet vi ju att det är oss de är ute efter.

• Turboplingen

Anonym (utsatt?) skrev 2009-07-19 23:45:26 följande:

Turboplingen: Var det bara er det hände eller var det fler som råkade illa ut? Det kommer nog bli oväder imorrn, så om vi ska hänga ut en påse så hoppas jag att brevbäraren är schysst och knyter igen den när posten är ilagd..
    Tror det bara va vi..
    Men sen hände det en massa andra grejer varje år också som va värre än att lådan försvann.. dagens ungdommar är värre än när jag va ung..
  • Anonym (utsatt?)

Ja jag tycker det är obehagligt att kidzen har så extremt liten respekt för andra människor. Kan bara önska att det ändrar sig med tiden och att det bara är tillfälliga årskullar som inte har mer vett än så.

• Lowika

Vet inte hur många gånger föräldrarna fick brevlådan söndersprängd på påsk och nyår förr om åren. Men det verkar som de värsta kidsen på gatan vuxit upp nu!
    Nej... alla barn får inte lära sig att respektera andras saker, eller se skillnad på mitt och ditt...

• Anonym (utsatt?)

Lowika: Ja bara de växer upp och inte går vidare till värre brott..

Nu har jag polisanmält händelsen och fick faktiskt ett mycket bra bemötande av polisen. Jag trodde de skulle fnysa åt mig, men hon tog det på allvar och uppmanade mig att fotografera och hålla koll om något mer hände.

Hoppas som sagt att det bara är skitungar som triggat varandra, så att det inte är något värre på gång. Tänk om de skulle göra något med våra husdjur..
    Jag hade jättesvårt för att sova inatt eftersom jag låg och väntade att något annat skulle hända. Kan bara tänka mig hur det känns för de som råkar ut för värre saker än en trasig brevlåda..

Svar på tråden Någon har sparkat sönder vår brevlåda :-(