• SilverEmma

Present till fadder?

Brukar man köpa något till den man valt som fadder till dopet? Hade gärna gjort det men jag vet inte vad...

Några bra tips?

• Svar på tråden Present till fadder?
  • Slöjan

Jag gav inget till våra faddrar...

• Schnooglewookiemush

Jag tycker man ska ge något som har med barnet att göra.
    Jag scrappade ihop en liten "plansch" med bilder på vår son och två dikter. På baksidan skrev jag ner fadderbrevet.

Annars så kan man ge en gipstavla med barnets fot eller hand...

• 76Åsa

Jag brukar ge dom en förstoring på en bild där dom själva håller mitt barn. Jag brukar oxå ge dom en musmatta med en bild på barnet i sin dopklänning. Kan beställas på tex www.postfoto.se

• sussiq2

vi gav bara ett fadderbrev tycker att äran att får bli fadder räcker!

• SilverEmma

Jag vill gärna ge henne någonting som tack för att hon vill vara fadder åt vårt barn, det känns rätt för oss.

Vad tror ni om ett smycke? Hinner inte fixa något avancerat då dopet är på lördag & jag kom på detta igår kväll...ute i god tid som vanligt...

• Schnooglewookiemush
    SilverEmma skrev 2009-07-20 09:27:46 följande:
    Jag vill gärna ge henne någonting som tack för att hon vill vara fadder åt vårt barn, det känns rätt för oss. Vad tror ni om ett smycke? Hinner inte fixa något avancerat då dopet är på lördag & jag kom på detta igår kväll...ute i god tid som vanligt...
    Ja, självklart funkar det. Smycken går ju alltid hem.
  • SilverEmma
    AtroCious skrev 2009-07-20 09:28:46 följande:
    Ja, självklart funkar det. Smycken går ju alltid hem.
    Jag måste som sagt göra det ganska enkelt för mig...tänkte åka till en större stad med en kompis idag & shoppa lite. Så jag måste nästan passa på att hitta något idag!
  • Nr 14

Hej!
    Vi köpte en varsin t-shirt med trycket: "godfather" och "godmother" precis som loggan från filmen! Mycket uppskattat kan jag lova!!!!!!!

• SilverEmma

Tack för alla tips! Till slut hittade jag en jättefin silverram där jag satte mitt favoritfoto av dottern & sen ett halsband med en ängel. Skrev sen ut dikten "Till ett gudbarn" som jag läste upp för henne under fikat.

Dopet blev precis som vi önskade!

• Eldsjäl

Nr 14 skrev 2009-07-27 23:28:52 följande:

Hej! Vi köpte en varsin t-shirt med trycket: "godfather" och "godmother" precis som loggan från filmen! Mycket uppskattat kan jag lova!!!!!!!
    Vart hittade du dem?

Dikten till ett gudbarn, vart kan man hitta den?
  • Nr 14

Hej Eldsjäl!
    T-shirten finns på gladagrodan.se. Du kan även köpa trycket och trycka själv! Som jag skrev - det blev väldigt uppskattat!!!!

Svar på tråden Present till fadder?