"vi" har blivit ett problem för honom
Hej.
Jag och min man har varit tillsammans under tre år. Vi köpte hus i november förra året och fick veta runt valborg att vi skulle få en liten. Då var han jätteglad och planerade inför framtiden med den lille.
Detta har allt efter som veckorna gått förändrats. I och med att jag har mått fruktansvärt dåligt både illamående och konstanta smärtor i buken har vårt sexliv inte riktigt fungerat som förrut och det känns som han har svårt att acceptera det.
Han kommer med inviter trots att jag ligger i en hög och kvider av smärta. Hans frustration över sexet gör att han tar avstånd från både mig och det ofödda barnet. Från att han önskat sig en stor familj pratar han om att detta kommer bli vårt enda barn för han "vill inte gå igenom det här igen".
Hans syn på graviditeten och på mig just nu gör att jag känner mej väldigt ensam.
Har försökt prata med honom men han går in i försvarsställning och vänder alla taggar utåt.
Jag har dessutom just blivit arbetslös vilket inte heller underlättar relationen då vi hade det rätt ansträngt med ekonomin innan och jag vet att han oroar sig över hur det ska gå.
Jag vet inte var jag ska vända mig eller vad jag ska göra??