• Zumbatjej

dagis/förskola/montessori i täby???

Hej, ska välja vilken förskola el liknande i täby, gärna runt hägernäs jag ska ställa mitt barn i kö till. Tänkte höra här vilka erfarenheter som finns! För mig är det viktigt med välutbildad personal på dagiset/förskolan. Är supertacksam för tips och att få höra om era erfarenheter

• Svar på tråden dagis/förskola/montessori i täby???
  • SunnyBunny

Jag har min dotter på ett familjedaghem i Hägernäs och det kan jag inte rekomendera av mina egna erfarenheter om man jobbar tidigt, då det vart strul med tider etc.. Kanske bara på det stället jag har min dotter försäg.. Letar själv efter nytt dagis i Hägernäs, men det är långa köer idag..

• Zumbatjej

ok vilket familjedaghem då? jobbar själv tidiga morgnar o så... hur långa köer är det idag?

• SunnyBunny
    Zumbatjej skrev 2009-07-20 12:09:03 följande:
    ok vilket familjedaghem då? jobbar själv tidiga morgnar o så... hur långa köer är det idag?
    Låter det va osagt vilket familjedaghem det är då jag har henne där fortfarande ... Men det är viktigt om du skulle söka till just familjedaghem/dagmamma och fråga om tider och hur de gör med vikarier och sommaruppehåll! Vi läste tyvärr kontraktet slarvigt! Det är väl runt 50-90 stycken barn nästan på varenda ställe i kö.. Men kolla på Täbys hemsida där står det hur många som är i kö etc på varje dagis...
  • ninmid

Min yngsta går på Näsby Gårds Förskola, hon trivs jättebra =) Men det ligger ju inte i Hägernäs iofs

Öppettiderna anpassar dom väl efter föräldrarnas behov?
  • familj05

Sjökadetten i Näsbypark kan varmt rekommenderas. Hattstugan varnar vi (jag och några andra mammor/pedagoger) däremot för!
    Lycka till i valet!

• Zumbatjej

Hattstugan, vart ligger det? Tack för tipset

• MagnusB

Hej Familj05, och Bäbis09. Jag skulle vilja vända mig till båda er, då jag har min son på Hattstugan. Jag är mer än nöjd. Lärarna engagerar sig, är kreativa, utvecklar ständigt barnen, kallar till extra möten, ljudnivån är "låg" för att vara ett dagis, och barngrupperna är små. Har varit runt och tittat på andra dagis och förskolor, och jag skulle i n t e byta. Dessutom används vinsten för och till barnen, inte till enskilda aktieägare (som varit "hett" just nu). Det skulle däremot vara väldigt roligt och intressant att veta vad "Familj05", samt några andra mammor/pedagoger menar med att de "inte rekommenderar". Bra för mig att veta, bra för andra, eller är det mer "taget ur luften"?. Såg på senaste rankingen av föräldrar, och likaså från kommunens hemsida att detta dagis får toppbetyg. /Magnus

Svar på tråden dagis/förskola/montessori i täby???