• Zina

röd rumpa på 1 veckas bebis.

Min 8 dagarns lilla tjej har redan blivit röd om den lilla rumpan. Hon är en storbajsare o varje gång man byter blöja är det bajs i den. Hon storkonsumerar blöjor.

Tvättar med vatten, luftar o smörjer....

Någon mer som har bebis med känslig rumpa?

Mina 3 andra barn har aldrig hft röd rumpa men oas så bajsade de inte samma mängder som hon gör heller.

Är det inotylen som är den aboslut bästa salvan? har zinksalva o idominsalva här hemma men får nog åka till apoteket o köpa inotylen för säkerhetsskull.

Kan de bli röda av våtservetterna?

mamma till Emma 0201, Ida 0404, Maja 0505, Molly 0907
  • Svar på tråden röd rumpa på 1 veckas bebis.
  • Jazza

Jag körde med vattentvätt och smorde med bröstmjölk och luftade..... om du ammar, så är bröstmjölk universalmedlet nr 1, mot nästäppa och allt möjligt...
    Annars funkade Bepanthen bra för oss, senare...

• miranda75

Testat med att dutta på lite potatismjöl? det är effektivt mot röda rumpor. har bara på mina 3 barn när dom var små.

• Minous mamma

Vår tjej var röd i rumpan då hon var liten. Jag slutade torka med tvättlappar och sköljde henne i stället i handfatet då hon bajsat. Smörj med Inotyol. Klart bäst! Blev bättre på ett par dagar.

• antispantis

kanske hon inte tål blöjorna, så hade jag med min son, bytte och vart direkt bättre

• Vickan I

Vi har silon som är så himla bra.

Vår lilla kille tokbajsade de första veckorna också. Lätt en 12 bajsblöjor om dagen. Men det blev bättre efter en tid. Nu har han börjat käka mat så nu är det julafton om det blir en bajsblöja om dagen istället .

(¯`°?.¸ ღ♥ Alvin 090104 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Zina

japp ammar, ska testa spruta på bröstmjölk o låta det lufttorka.

Blöjorna har jag flera olika märken här hemma o de går omlott så det tror jag inte det är. Har både libero, pampers o huggies.

Köper inotylen oxå.....tack för svar.!

mamma till Emma 0201, Ida 0404, Maja 0505, Molly 0907
  • Heidi1

den bästa salvan jag tycker e weledas zinksalva som finns på hälsokost affärer

Mamma till Citrina 061007 & Leia 080617
  • Sue 84

Prova och byt blöjmärke. Jag bytte från Pampers/Libero till Icas egna blöjor. Jag överdriver inte när jag skriver att min tös fick aldrig mer röd rumpa igen.

Sen är luft det bästa, vädra rumpan så ofta du har tid och möjlighet innan du sätter på en ny blöja.

Håll torrt med puder emellanåt. Bara kräm på det drabbade området, så huden får en chans att bli torr och läka.

Lycka till

• Melmis

POTATISMJÖL är räddaren....!!!!!!!!!!!!!! min lilla tjej blev jätteröd i början, nästan skinnflådd stackarn.. Körde med Inotyonol, men det hjälpte inte, så jag tog potatismjöl och det funkade på en gång eller några dagar i varje fall, hur bra som helst!!!!
    Ta på massor både fram och bak.
    Helt klart bäst!!!!!

• lillgarden

Vi slutade med tvättservetterna och kör bara på vatten och Caspers rumpa har inte varit röd sedan dess...

Vi smörjer oxå in han med olja ibland.. Lite massage på kvällen och samtidigt väldigt mjukgörande...

Annars är potatismjöl väldigt bra.. :)

• jsm

Säger som flera andra sagt, tvättservetter var boven hos oss när vi började med vatten och vanliga papperservetter (de som är till barn) så försvann den röda rumpan oxå. Sen visade det sig oxå att hon inte kunde ha pampers så vi kör nu med Coops egna och det är helt suveräna.

Svar på tråden röd rumpa på 1 veckas bebis.