• hallonbrud

Förslag på Bröllopspresent???

Jag ska på bröllop och skulle vilja få tag på en rolig å annorlunda present.. eller den behöver ju inte vara så annorlunda men något kul å minnesvärt.. annat än en mixer liksom.. Vad har ni för förslag.. Gärna ngt som går att beställa på nätet, för där jag bor har vi typ inga sånna affärer...

Har funderat lite på en tavla från isa form.. finns det några andra bra sidor som säljer tex tavlor å sånt.. så det blir lite mer personligt??

Tacksam för alla tips :)

• Svar på tråden Förslag på Bröllopspresent???
  • Skorpan08

Har brudparet trädgård? I så fall finns ju massor med presenter tex träd, buske, trädgårdsprydnader mm.

• Champagne

Jag köpte en skål (ja jag vet att vissa tycker att det är en trist present ). http://www.vastergarden.se/default.asp (Det finns en liten bild på framsidan där man kan se hur den ser ut). Sen målade jag en vanlig spånkorg i grått. Och så deras monogram i mörkblått. Korgen fyllde jag med vackra glas, servetter, ljus, en liten champagneflaska, praliner osv. Blev väldigt uppskattat!

• hallonbrud

tack för era förslag.. ska kika in på länkarna..

Tyvärr bor de i lägenhet och har inte ngn trädgård..

• Jess69

En brevlåda med det nya gemensamma namnet på?

Annars finns det massor med fina uppläggningsfat, tallrikar och annat
    www.mateus.se

• hallonbrud

Det där med skålen var ju en jätte fin idé.. men jag hittade inte att man kunde beställa eller är jag dålig på att söka?? Gick inte å klicka vidare på bilden heller...

pärlplattor är oxå roligt.. jag såg det här om dagen .. men jag har tyvärr ingen "bra bild" på de tilsammans.. annars hade det varit kul :)

• petsod

Vi ska dra av ett sju h*lvetes fyverkeri när det börjar bli mörkt (värde ca 1500 då vi tycker det är roligare än en resecheck.

• hallonbrud

Brevlåda var ju oxå kul.. men som sagt de bor i lgh. å sen tror jag inte de riktigt har bestämt sig än "vad de ska heta" :)

petsod- kul idé, men vill hellre ge de en sak som de kan ha kvar..

• Champagne
    hallonbrud skrev 2009-07-20 13:35:10 följande:
    Det där med skålen var ju en jätte fin idé.. men jag hittade inte att man kunde beställa eller är jag dålig på att söka?? Gick inte å klicka vidare på bilden heller...pärlplattor är oxå roligt.. jag såg det här om dagen .. men jag har tyvärr ingen "bra bild" på de tilsammans.. annars hade det varit kul :)
    Jag ringde dem för att beställa den (eftersom man ska uppge brudparets namn och datum för vigseln så att det blir rätt på skålen). Tror att den kostade 600 eller var det 800? *minns dåligt*{#lang_emotions_foot_in_mouth} 
  • Champagne

En annan av mina favoritkeramiker är Björling design. Har en skål som hon har gjort (träffade henne på en marknad, hon är riktigt trevlig) och det finns några återförsäljare om du inte bor i närheten. http://www.bjorlingdesign.com

• hallonbrud

champagne- minns du hur lång leveranstid de har?? på bröllopsskålen

• Champagne
    hallonbrud skrev 2009-07-20 15:31:34 följande:
    champagne- minns du hur lång leveranstid de har?? på bröllopsskålen
    Inte så lång tid. Men jag vet inte hur mycket de har att göra nu, så ring och kolla med dem. Jättetrevliga var de!
  • hallonbrud

jepp det ska jag nog göra :) tack för tips..

• petsod
    hallonbrud skrev 2009-07-20 14:18:44 följande:
    Brevlåda var ju oxå kul.. men som sagt de bor i lgh. å sen tror jag inte de riktigt har bestämt sig än "vad de ska heta" :)petsod- kul idé, men vill hellre ge de en sak som de kan ha kvar..
    Jag vet av egen erfarenhet att det inte är så uppskattat att få en massa saker som man inte har önskat sig och det är en vanlig reaktion bland brudpar. Därför ger vi dem en upplevelse istället för en pryl som de inte har bett om.
Svar på tråden Förslag på Bröllopspresent???