• Thegran

olika krukor i samma fönster

Nu när jag ska göra iordning fönstrerna i nyinflyttade lägenheten, så upptäckte jag att jag har en hel drös med olika krukor, i två olika vita nyanser.

Kan jag ha dom i samma fönster, eller ser det knäppt ut? de är olika höga och breda, någon med ränder vågrätt, en annan med vågrätt, en med blommor och en slät.

i vardagsrummet tänkte jag svarta krukor, och sen bryta av med en ljuslykta. vita gardiner.
    vad tror ni?

• Svar på tråden olika krukor i samma fönster
  • puss

det blir snyggt. ser hysteriskt ut med sju likadana krukor tycker jag.

det är tammefan roligt nästan jämt
  • Thegran

:) vad bra! då är det bara blommor som saknad...vad kan man ha som inte är så lätt att ta död på? är det bara garderobsblommor som gäller?

kan rätta mig i ts, en med ränder vågrätt och en med lodrätt, ska det vara såklart.

• Juni flickan

Jag tycker man ska ha lika krukor... ialla fall till modellen, sedan kan man blanda färger om man vill...

• puss
    Thegran skrev 2009-07-20 15:22:58 följande:
    :) vad bra! då är det bara blommor som saknad...vad kan man ha som inte är så lätt att ta död på? är det bara garderobsblommor som gäller?kan rätta mig i ts, en med ränder vågrätt och en med lodrätt, ska det vara såklart.
    tänk att det är snyggt att ha foton och böcker i fönstren också, måste inte bara vara blommor.
    det är tammefan roligt nästan jämt
  • Thegran
    puss skrev 2009-07-20 15:25:42 följande:
    tänk att det är snyggt att ha foton och böcker i fönstren också, måste inte bara vara blommor.
    böcker?
    foton har vi haft, men aldrig böcker. ska provuppställa :)
  • Thegran

Juni flickan skrev 2009-07-20 15:24:24 följande:

Jag tycker man ska ha lika krukor... ialla fall till modellen, sedan kan man blanda färger om man vill...
    njae, olika färger vill jag inte ha...
  • LittleJunia

Jag hade inte kunnat tänka mig att blanda en massa krukor i olika modeller o färger i ett o samma fönster... men det är jag det!

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)Älskade Ludvig är här! 080404(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Kattflickan

Om du vill att det ska se mer enhetligt ut så kan du köpa likadana växter att ha i dina olika krukor i samma fönster.

• Susanne905

Jag vill helst ha enhetligt i rummen, men huset är liite stort så nu blir det lite blandat så köper jag nytt efterhand.

Svar på tråden olika krukor i samma fönster