• jenst1

Amning på ett bröst i taget eller lite på båda varje gång?

Hej!
    Undrar som sagt hur ni brukar göra? min son är 7 veckor. Ett tag körde jag endast på ett bröst varannan gång och då åt han med ca 1,5-2 timmars mellanrum. Om jag matar på båda brösten äter han med 2-3 timmars mellanrum.
    Tack för hjälpen!

• Svar på tråden Amning på ett bröst i taget eller lite på båda varje gång?
  • pepprar

Jag har alltid låtit mina barn tömma båda brösten vid varje amning och det har funkat jättebra.

• Lussekatten87

Min son blev alltid mätt på bara ett bröst/amningstillfälle.
    Men ibland ville han ha båda och då fick han förstås det.
    Ge så mycket han vill ha helt enkelt,prova att ge båda brösten så han blir rikigt mätt.

• Gravid2008

Det är säkert olika, min dotter blev nästan alltid mätt på ett bröst, men om han håller sig längre om han äter två så är det väl bra.

• andra

Ammar ett bröst i taget. Hon äter ändå bara i fem minuter och är sen nöjd. Äter med två timmars mellanrum, önskar att det kunde vara längre.

• andra
    andra skrev 2009-07-20 19:06:14 följande:
    Ammar ett bröst i taget. Hon äter ändå bara i fem minuter och är sen nöjd. Äter med två timmars mellanrum, önskar att det kunde vara längre.
    Huvudsaken är ju att din pojk blir nöjd och går upp i vikt
  • Hemlighet

Jag fick rådet att amma ett bröst i taget på bb.

När jag hade mjölkstockning så skulle jag amma båda brösten varje gång sa dom på amnings mottagningen.
    Men då min lilla tös bara äter i 5-10 min så hinner jag liksom inte byta bröst:-/

• Hemlighet
    andra skrev 2009-07-20 19:06:14 följande:
    Önskar också att min dotter åt med längre mellanrum.

Men samtidigt så är det skönt att det går snabbt
    Jag ammar gärna 5-10 min ofta än 30 min sällan.
  • maj09

Min dotter är 6 veckor gammal och hon äter 15-20 min/bröst och ammar 6 gånger om dagen. När jag läser här känns det som att hon äter länge när amningen tar 35-40 min/gång, men huvudsaken är naturligtvis att det funkar för oss. När jag försöker minska amningstiden blir hon missnöjd efter 1,5 timmar och ibland ännu fortare.

Svar på tråden Amning på ett bröst i taget eller lite på båda varje gång?