smärta pa ena sidan -förvärkar?
Jag har ju haft sammandragningar sedan väldigt tidigt i graviditeten, sedan vecka 14 - 15... MYCKET sammandragningar fran v.22 ungefär CA 50 - 100 om dagen.
Jag har haft molande värk i ryggen ett tag ocksa och ska mäta livmodertappen igen nu pa torsdag. (Jag är inställd pa att jag kommer att fa en för tidig förlossning...) Nu har jag sedan ett par dagar ont i ena sidan, vänstersidan. Det känns inte direkt som mensvärk, utan mer som en brännande skärande smärta ut fran äggstocken, ner i ljumsken och bak i ryggen, upp mot skulderbladen. Jag vet inte om det är förvärkar eller nagot som kommit i kläm. Om det hade suttit pa andra sidan hade jag trott att det varit blindtarmen.
Det gör mest ont när jag ligger ner, da känns det som om hela insidan kläms sönder. Det hjälper inte med alvedon eller varm dusch. Jag funderar pa att ringa till förlossningen men vill helst inte eftersom jag redan har varit in och kollat för ett par veckor sedan och blivit hemskickad. De är mycket otrevliga pa FL här.
Har en BM, som tyvärr inte är särskilt bra - en manlig, men det tog sa länge innan jag fick tag pa en sa jag vill inte byta nu heller.
Är i vecka 29. Är det nagon annan som känt sa här som kan ha en aning om vad det kan vara? Jag kânde en liknande smärta för nagot ar sedan, da var det en blodcysta pa äggstocken pa den sidan - men det kan man kanske inte fa när man är gravid.