• emmizenma

Kostnad för att måla om dörr?

Vad kostar det på ett ungefär(förstår att det varierar en hel del på vilken firma och vart man bor) att lämna in en slät innedörr för ommålning?

• Svar på tråden Kostnad för att måla om dörr?
  • Hera78

Varför inte göra det själv? Blir billigare och lika bra

Men om ni tvunget ska lämna iväg den så har jag ingen som helst aning om vad det kan kosta. Lättast är att ringa runt, det kan nog skilja en del i pris kan jag tänka.

Bloggen om våra liv som husägare: saya78.blogspot.com/
  • emmizenma
    Hera78 skrev 2009-07-20 17:40:23 följande:
    Varför inte göra det själv? Blir billigare och lika bra Men om ni tvunget ska lämna iväg den så har jag ingen som helst aning om vad det kan kosta. Lättast är att ringa runt, det kan nog skilja en del i pris kan jag tänka.
    Vi har 9 dörrar + karmar som ska målas och eftersom det kommer ta en väldans tid tänkte vi att det kanske är värt att lämna in dörrarna och bara måla karmarna själva...
  • Pappa G

Med det antalet så bör ni ju begära en offert.

Jag har sett priser från 600 kr för bara dörrbladet, så prisskillnaden är inte så stor i förhållande till att köpa nya (i standardmått).

• Trynträ

Pappa G skrev 2009-07-20 21:30:08 följande:

Med det antalet så bör ni ju begära en offert.Jag har sett priser från 600 kr för bara dörrbladet, så prisskillnaden är inte så stor i förhållande till att köpa nya (i standardmått).
    Oj kostar det så mycket kan man ju lika gärna köpa en ny dörr.
  • emmizenma
    Trynträ skrev 2009-07-20 22:34:22 följande:
    Pappa G skrev 2009-07-20 21:30:08 följande: Oj kostar det så mycket kan man ju lika gärna köpa en ny dörr.
    Fast Vi måste byta karm och lister om vi ska köpa nya dörrar och då blir det ca 1500kr per dörr (om man tar de billigare alternativen) så att måla blir billigare.
  • Trynträ
    emmizenma skrev 2009-07-21 07:00:56 följande:
    Fast Vi måste byta karm och lister om vi ska köpa nya dörrar och då blir det ca 1500kr per dörr (om man tar de billigare alternativen) så att måla blir billigare.
    Byggmax har billiga dörrar. Typ samma som de har på Coop. Har för mig det är samma pris ungefär mellan Copp och Byggmax på innerdörrarna. De ser dessutom identiska ut och fungerar bra. Vi köpte dörrar från Coop förra året och är nöjda. www.byggmax.com/se-sv/Prod/Dorrar-Fonster/Dorr-Inne/Default.aspx
Svar på tråden Kostnad för att måla om dörr?