Sele/koppel på barn?
Vad tycker du om sele på barn? Med sele menar jag något koppelliknande för att veta vart du har barnen. Läste om detta i en blogg och jag är nyfiken på hur folk ser på detta.
Vad tycker du om sele på barn? Med sele menar jag något koppelliknande för att veta vart du har barnen. Läste om detta i en blogg och jag är nyfiken på hur folk ser på detta.
barntrygghet.se/images/buddy(1).jpg
Ungfär en sånn här som på bilden...
barntrygghet.se/visa_produkt.asp&t=2%2Din%2D1+g%E5sele+f%F6r+barn+utformad+som+ett+kramdjur%2Fryggs%E4ck&gclid=CKjClefb5JsCFQaF3godhzB0_w
Denna länk kanske funkar bättre...
Helt ok, jag har två stycken till mina tvillingar
Jag har tvillingar på 1 år och de fick faktiskt precis likadana selar som på bilden i födelsedagspresent.
Vi ska åka utomlands i höst och tanken är att de kan vara bra att ha på flygplatsen.
Förstår inte alls varför vissa tycker gåselar är så hemska - de flesta barn är ju fastspända i vagnen och i bilen och då är det helt OK.
Better safe than sorry resonerar jag.
Tycker det är bättre än att använda vagnen, så länge barnet vill gå.
Här var det bara positiva tankar om det : ) Någon annan?
Positiva tankar här med. Fast jag har bara enlingar
Så länge man behandlar barnet som ett barn är det helt ok. Nyligen när jag var i England var det dock många föräldrar som snarare behandlade barnet som en hund och det såg riktigt illa ut. Merparten använde det på rätt sätt dock.
Den dagen jag får barn kan jag mycket väl tänka mig använda en sele.
Med facit i hand skulle sele ha varit det perfekta alternativet till min son vissa tillfällen mellan ca 1.9 år och 2.2, alltså förra sommaren. Bättre än tat klämma ner skrikande unge i vagn på farliga sträckor, och skonsammare för förälderns rygg än att hålla i kragen...
Måste ju också kännas skönare för barnet att slippa ha sin arm rakt upp hela tiden om man håller i handen.