• Anonym

Söker er m bruna flytningar i början av graviditet och ändå lyckliga "slut"

Jag undanber mig svar från er som haft bruna flytningar och fått missfall. Jag har haft så själv och VET att det kan bli så. Nu behöver jag bara lite andra vinklingar för att klara mig igenom dessa jobbiga dagar utan att ständigt gå och vara livrädd och ha ångest.
    Jag fick plus för flera dagar sedan. Har sedan dess haft bruna flytningar då och då, ibland svagare ibland starkare. Men oftast någonting i trosskyddet när jag går på toa.

Jag är i stort behov alltså av att höra från er som det gått BRA för trots dessa brunfärgade kroppsvätskor....säg att ni finns där!!!

• Svar på tråden Söker er m bruna flytningar i början av graviditet och ändå lyckliga "slut"
  • ElinOlsson

Ja, jag är här!

Brunfärgade flytningar med bägge barnen i någon dag.
    Min BM sa att det kan bli så då man skulle ha haft mens eller äl.

Lycka till och grattis till graviditeten!

• Linam370

Jag hade ganska rikliga blödingar länge när jag väntade min son! Det är faktiskt vanligare än man tror. Det kan bero på tex sköra slemhinnor. Försök att inte tänka så mkt på det och att inte oroa dig!

• Pluttis mamma

Jag hade bruna flytningar som sedan gick över i en blödning runt jul.... Men nu sitter jag här i vecka 36 och väntar på att lillen skall titta ut:)

• Jenny1

Jag blödde i två omgångar med min 2:a. Men det slutade bra och i aug för två år sen föddes min andra son!

Ring din bm och kräv ett ul!

• fismaja

Jag hade nästan som mens med första så det tog lite tid innan att jag förstod att jag var gravid.

• lia76

Jag hade brun aktigt och lite blod i vecka 11 i 6 dagar.
    Var jätte orolig men fick inte göra något VUL för att kolla så allt var bra.
    För ksulle dte vara MF på gång så skulle de ändå inte kunna göra nåt åt det.
    Så jag fick gå ovetandes om mitt barn mådde bra eller inte fram tills mitt rutin UL i vecka 18
    Dvs 7 veckor utan att veta.
    Men när jag gjorde rutin UL så fick jag se en jätte busig och helt frisk bebis

Att ha bruna flytningar är jätte vanligt i början av graviditeten.
    Och oftast uppstår de när man egentligen skulle ha haft sin menstruation.
    SÅ var det i mitt fall i vecka 11 och in i vecka 12.
    När jag gjorde uträkning på min menstruationscykel så passade datumet in perfekt (om jag inte hade varit gravid och skulle haft mens som vanligt)

• Leia07

Jag har haft både ordentliga blödningar och bruna flytningar i alla tre graviditeterna. Jag är nu gravid i vecka 19, och fram till vecka 16 hade jag nästan dagligen bruna flytningar. Så visst kan det gå bra ! Men jag vet att man lätt blir hemskt orolig...

• lill linda 82

jag har haft det med båda mina barn och nu med den 3dje i magen har jag haft det oxå i samband med att mensen skulle ha kommit. det är jättevanligt! många av mina kompisar har tom haft stora blödningar (även jag med dottern) o det har berott på att moderkakan suttit lite knasigt.

• Leniz77

Jag hade blödningar och bruna flytningar under hela min första graviditet och det var aldrig någon som helst fara för barnet. Han är nu 2,5 år och den goaste i världen :o)

Nu är jag gravid igen och i vecka 8 ..har sedan jag plussade haft blödningar i samband med att jag gått på toaletten och efter det har det varit bruna flytningar. Hoppas att det ska gå bra den här gången oxå :o)

Så bara för att man blöder lite behöver det absolut inte betyda att något är fel.

Grattis till din graviditet!

• Panthera leo

En till här. Första tiden så hade jag blödningar i ett par veckor fram till vecka tolv. Ut kom en frisk pojke som idag är 1½ år.

Svar på tråden Söker er m bruna flytningar i början av graviditet och ändå lyckliga "slut"