• Anglatuss

Måste man ha: Graviditets-bilbältes-skydd

Graviditets-bilbältes-skydd
    BeSafe Gravid graviditetsbälte ger fostret nödvändigt skydd när säkerhetsbältet i bil används.

Skyddar babyns och mammans liv under hela graviditeten. Rek. från 2:a månads graviditet fram till födsel !

Ett 3-punktsbälte är väldigt olyckligt spänt över magen och fostret. I en kollision fungerar magen som en "airbag".

Med BeSafe Gravid lyfter du bort säkerhetsbältet från fostret. Använd BeSafe Gravid redan från 2:a månaden, eftersom den hindrar missfall vid eventuell olycka eller hastig inbromsning. Dessutom slipper man ifrån obehagskänslan med ett bälte över magen.

Rekommenderas av Trygg Trafik.

Testad och godkänd enligt ECE R16.

• Svar på tråden Måste man ha: Graviditets-bilbältes-skydd
  • Alle

Jag kommer inte ihåg VAR jag hörde det men läste/hörde nånstans att ett sådant skydd är onödigt. Däremot så ska du vara noga med att se till att bältet sitter UNDER magen, du ska dra åt bältet och ordentligt och även testa bältessträckaren. Tjocka jackor och sånt ska av, då bältet inte sitter ordentligt annars.

• Anglatuss

Okey så de går att använda de vanliga bilbältet? Bara man ser till att de sitter rätt?

• Mamma 80

Har också hört att bältet är helt onödigt, o rentav farligt då det ger med sig mer än ett vanligt bälte vid en ev. krock o spänns över magen oavsett då. Ta fram en tjock kudde o ha mellan bältet o magen om bältet skaver på magen...det funkar jättebra!

• Anglatuss

Okey tack alla

vi har köpt ny bil, - rena familjebilen och undrade lite bara

• Lene1

Jag köpte ett oxå och fick sedan reda på att det var onödigt. Men det är INTE farligt "mamma 80" man har ju fortfarande det vanliga bältet. Så jag använder mitt.

• Alle

Anglatuss - SJÄLVKLART ska du använda det vanliga bältet, du är väl inte så tokig att du åker UTAN bälte?
    Och som jag skrev i mitt första inlägg - jag har fått lära mig att bältesdelen som går över magen ska spännas UNDER Gravid-magen, och dras åt ordentligt, inget glapp inte
    JsN - känner igen det där, kan ha varit där jag såg det också.

• Anglatuss

Alle

de va inte så jag mena
    klart jag använder bilbälte, alltid

tom då jag åker lastbil med sambon har jag bälte, trots att de inte ens behövs!
    de jag mena med de jag sa va att man inte behövde köpa gravbältet utan kunde använda de vanliga som sitter i bilen redan

• Alle

Anglatuss - jag misstänkte att du inte var så "tokig" Man behöver som du ju har sett inte ha ett gravbälte. Men tydligen är det inte helt ovanligt att gravida INTE använder bälte men du är en klok tjej Läs artikeln på NTF.

• GosCatrin

Jag avskyr bältet.. Har hört att man ska lägga det mot låret?? Men det funkar inte riktigt, inte med min kroppshydda och våran bil.
    Om man köper ett grav-bälte, känns det då mjukare på något sätt?

Anglatuss: Det är lag på bilbälte i Lastbil med.. =)

Svar på tråden Måste man ha: Graviditets-bilbältes-skydd