stoppa fingrar i eluttag???
hur farligt är det egentligen?
hur farligt är det egentligen?
Dom flesta elutag är "säkrade" med petskydd. Så att stoppa in fingrarna är inte så farligt. men vi har ändå varit väldigt hårda med att barnen itne får peta i elutag. För får dom peta med fingarna så kanske dom tror attd et är okej att peta med anra saker också. Tex spikar stickor mm mm som är av metall är livsfarligt tt peta in i elutag. Så för oss är petande i elutag ALLTID ett stort NO NO oavsätt vd man petar med.
ok, men om ett barn råkar peta i ett uttag som e "borttaget" så själva elgrejerna är där... när man tapetserar tar man ju bort dom brickorna... (skriver krångligt, jag vet)
om man inte märker något på barnet direkt.. kan det komma något efter?? flera timmar typ... ELLER KANSKE HON BARA FICK SEJ EN LITEN KYSS?? oj jag skrek där lite:)
hon är ett år, gick förbi ett uttag och började gråta, hann aldrig se vad som hände...
jaa, jag är jättenoga och rädd för el, men vi hälsade på där dom tapetserar.,. det är nu flera timmar sen och hon sover nu, hon har sprungit och lekt och varit exakt som vanligt här... men jag blir nojig när jag börjar tänka...
ja jag har gjort den nu och hon sa att det var lugnt.. men jag fick mej lite bannor... och det ska jag ha oxå. usch... jag som alltid e så noga med allt som kan vara farligt.. men skönt att hon sa att jag kunde vara lugn allafall... men antar att jag kommer kolla henne noga under natten ändå.. så mycket sömn lär det inte bli..
Tänk på att det är farligt att peta i ett telefonjack också, för om det ringer på telefonen samtidigt så får barnet en stöt.
Bara läst ts, jag gjorde precis så förra veckan. var hos en kompis som gör om på toaletten, skulle släcka lampan, fanns inge skydd runt om så jag fick mig en redig kyss, domnade bort upp till armbågen.
nu en vecka efter har hela känseln i stort sett kommit tillbaka.