• Iorlover

Ont i knä efter studs på studsmatta!

Min lillskrutt på 3år har vartit o studstat med storasyster o kommer inhaltandes o har sååå ont i sitt knä.
    Känner mig inte orolig, men de finns ju alltid ett men att man kanske ska oroa sig.

Eller?

• Svar på tråden Ont i knä efter studs på studsmatta!
  • Iorlover

Nu har det varit bra sen dess. Men idag haltar han o har ont igen? Ska man kolla upp detta?

• Starkast
    Iorlover skrev 2009-07-22 07:57:08 följande:
    Nu har det varit bra sen dess. Men idag haltar han o har ont igen? Ska man kolla upp detta?
    Skulle jag göra. Studdsmattorna har ställt till med en hel del skador.
  • jaghopparhögt
    Starkast skrev 2009-07-29 00:37:40 följande:
    Skulle jag göra. Studdsmattorna har ställt till med en hel del skador.
    Ja om man ramlar av ja.
    Han har väl antagligen sträckt sig lite i värsta fall, eller så är de helt vanlig träningsvärk.
    Belasta inte får stackars sjukvård för småsaker.
  • näradig

ja, klart ni ska och det ÄR riktigt farligt att hoppas .

• Starkast
    Ja om man ramlar av ja.Han har väl antagligen sträckt sig lite i värsta fall, eller så är de helt vanlig träningsvärk.Belasta inte får stackars sjukvård för småsaker.
    Det hänter många olyckor även på mattan, när nät finns. Fler faktist än de som ramlar av läste jag i en undersökning. De allra flesta sker när barn med olika vikt hoppar samtidigt, vilket är fallet här.

Det är inte att belasta sjukvården när barn skadat sig. Barn växer och ska absolut inte gå med skador.
    Det är alla vuxna som söker för förkylningar etc. de kan behandla hemma.
  • delifi2

klart du ska kolla upp det, han kan ha hoppat snett och det finns massa saker i ett ben som kan ha gått sönder

• näradig
    jaghopparhögt skrev 2009-07-29 00:42:03 följande:
    Starkast skrev 2009-07-29 00:37:40 följande: Ja om man ramlar av ja. Han har väl antagligen sträckt sig lite i värsta fall, eller så är de helt vanlig träningsvärk. Belasta inte får stackars sjukvård för småsaker.
    nej, de finns de som både bryter lemmar och dör genom att hoppa själv på mattan med skydd och ramlar illa. inte ens ovanligt kan jag tro.
  • näradig
    jaghopparhögt skrev 2009-07-29 00:42:03 följande:
    Starkast skrev 2009-07-29 00:37:40 följande: Ja om man ramlar av ja. Han har väl antagligen sträckt sig lite i värsta fall, eller så är de helt vanlig träningsvärk. Belasta inte får stackars sjukvård för småsaker.
    nej, de finns de som både bryter lemmar och dör genom att hoppa själv på mattan med skydd och ramlar illa. inte ens ovanligt kan jag tro.
  • tjockislina

Hej! Kolla med sjukvårdsrådgivningen eller www.godoc.se, de ger personligt svar via mail!

kram!

Svar på tråden Ont i knä efter studs på studsmatta!