Hur ofta klipper ni klorna på Er hund?
Ja, hur ofta klipper ni och är det någon som använt den nya klotången som scannar av klon efter pulpan?
Ja, hur ofta klipper ni och är det någon som använt den nya klotången som scannar av klon efter pulpan?
Använder oftast en fotfil varannan vecka....
På riktigt? Det kanske är jättebra så man slipper vara rädd att klippa för kort ..
Kanske varannan eller var tredje vecka, men vår hund är ute på gården och gräver ganska mycket och grejar så mycket att klorna på hans framtassar inte växer så fort.
Men han har svarta klor så det är riktigt svårt att veta hur mycket man ska klippa. Men hellre för lite än för mycket.
Varannan vecka.
Jag är skiträdd för att klippa för mycket så jag klipper hellre ofta men lite.
vi klippte nog framtassarna varje vecka.. baktassarna behövdes nästan aldrig konstigt nog.. hade schäfer och hon hade svarta naglar.. svårt o se pulpan kan jag säga..
Vi klipper varje vecka.
Har en hund som är 9 månader och han är helt knäpp när man ska klippa honom. Från början gick det jättebra och lugn var han, nu är han jättenervös fastän vi inte klippt så han börjat blöda förrän han blev så nervös att han drar undan tassen då har det tyvärr hänt att man klippt lite för långt.
Svarta klor är inte en höjdare =(
Men nu klipper vi lite lite varje vecka och tar inte alla klor på en gång.
Vad är det för klotång TS nämner som scannar av pulpan?
Min hund har en del svarta klor.. Brr. Jag är livrädd när jag grejar med hans klor.
Har aldrig klippt själv, ska till veterinären på torsdag och ber då dom klippa första gången tror jag Har dock haft kaniner som liten och det var ju samma sak där, man var livrädd att klippa för långt.. Men när ni klipper "bara lite", hur lite är det, typ 1 mm?