• Achillea

Biten av broms, help!

Urk håller på att smälla av, av klådan efter ett bett från en broms igår. Blir ju bara värre och värre, kliar så in i helsike. Finns det något man kan ta på så man slipper kliandet, försökte med tankräm men då nös jag så polyperna nästan hängde med ( allergisk mot mentol ), fiins det något man kan ta på som lindra, nåt vanligt som man har hemma och inte typ bensin eller liknande.

♥Why does my heart, feel so bad? (Moby)♥
  • Svar på tråden Biten av broms, help!
  • Fru U

Allergitabletter är det nåt du har hemma?

Is mot bettet lindrar för stunden

• Anova

Sura livsmedel så som vinäger, citronsaft eller filmjölk kan fungera.

• Achillea

salubrin, vad är det?
    Har citron hemma kanske ska pröva det innan det blir tilla tt amputera mit halft sönderkliade ben.

• Achillea
    isvinter skrev 2009-07-21 01:56:27 följande:
    www.salubrin.se/special.asp
    Kanske dags att foxa en sådan, blev biten föra sommaren mit på ögonlocken och mitt öga såg ut som en jordnöt.
  • Achillea
    isvinter skrev 2009-07-21 02:04:31 följande:
    Verkar som flygfäna har nåt emot dig :)
    eller så smakar jag bara attans gott
  • NoMercy

Alsolgel. Liten söt tub att ha i väskan.
    Annars har jag alltid nån allergimedicin som Cetricin eller nåt hemma då jag också lyckas få jättebulor som kliar och gör ont.
    Fast i år, när jag inte äter socker har jag knappt haft ett myggbett.

Äxlak
  • kitiara

Xylocainsalva är receptfri på apoteket. Den är mot insektsbett och sår, bedövar lite och lindrar klådan. Om det inte hjälper kan det kompletteras med cetirizin som är ett antihistamin som fungerar bra mot bromsbett. Vi använder det här hemma då sambon är allergisk mot bromsar.

• Achillea
    kitiara skrev 2009-07-21 13:18:00 följande:
    Xylocainsalva är receptfri på apoteket. Den är mot insektsbett och sår, bedövar lite och lindrar klådan. Om det inte hjälper kan det kompletteras med cetirizin som är ett antihistamin som fungerar bra mot bromsbett. Vi använder det här hemma då sambon är allergisk mot bromsar.
    Undrar om inte jag har den salvan hemma, låter bekant.

ska genast pröva.
    Tack så jätte mycket alla för era svar
  • Underbara ungar

Salubrin salva eller Xylocain (stavas hur???) brukar hjälpa för mig. Den sistnämnda bedövar, vilket är skitbra!!

Storebror Axel o5o92o * Lillasyster Enya o7o824 * Bebis i magen BF 100116
Svar på tråden Biten av broms, help!