Spruttibangbang skrev 2009-07-21 09:16:05 följande:
På Magdalena Ribbings etikettsida på DN står det att man ska ha "Fin kvällsklänning av siden, sammet eller annat utpräglat aftonfint tyg. En elegant byxdress, eller kvällskjol med jacka eller överdel i samma finhetsgrad går lika bra. Om du väljer klänning bör den inte vara baraxlad eller golvlång." Hittar liksom inget som passar in då. I "vanliga affärer" har jag hittat typ trikåklänningar som sitter OK, men de passar ju inte med klädkoden liksom - attans Honey Boo, jag ska vara vanlig gäst, inte brud alltså! Tack för MQ-tipset - ska kika där!Fler tips från andra stormagade?
Vi hade dresscode "Mörk kostym" på vårt sommarbröllop för ngt år sedan. Det fanns de som kom i sina balklännigar från gymnasietiden, de som köpt ngt på Hm och de som var där emellan!

Men eftersom man "piffar" upp sig med smycken, frisyr osv så kan man egentligen ha vilken fin klädsel som helst!
Dock hade jag nog hoppat över saker såsom jeans/jeanskjol, men allt annat funkar hur bra som helst tycker jag! Och det beror ju lite på var bröllopet är. Vi ska på ett bröllop där vigseln är på en äng vid havet, och att stå i lång sidenklänning där tycker jag känns lite fel, och i stället är en blommig sommarklänning mer rätt!
Men jag var runt i måååånga butiker, och den jag köpte var överlägset bäst, och ruinerade inte en heller. Samt att det verkar lätt att modifiera så när jag blivit "mig själv" igen ska jag sy in den och ha den som vanligt!
Berätta gärna vad du hittade!