• vill bli mamma 2009

Privat VUL Kalmar

Befinner mig i vecka 6 och undrar var det finns möjlighet att göra ett privat UL i vecka 10 eller 11 någonstans i Kalmar-trakten. Jag har absolut inga problem med att betala för undersökningen.

Anledningen är att jag fram tills nu ätit starka mediciner och är väldigt orolig över hur barnet mår (eller om det överhuvudtaget lever). Har inte inskrivning förrän vecka 11 och skulle verkligen vilja få en chans till VUL innan dess.

Jag söker alltså ett ställe dit man bara ringer och bokar tid, betalar och så är det klart.

Mycket tacksam för hjälp!

• Svar på tråden Privat VUL Kalmar
  • Caroline o

Ring till din bm och tala med henne, så kanske hon kan lösa något åt dig. Annars kan du ju ringa till gyn själv och kolla med dem, förklara för dem att du har ätit starka mediciner så kanske de kan hjälpa dig.

Jag själv har gjort vul på linneakliniken i växjö så det kanske kunde vara ett alternativ om det inte finns i kalmar?

• tezzi152

Det finns en privat klinik i jönköping som närmst tror jag... Crocus heter den!
    Googla!
    I kalmar finns det inga privata kliniker som gör UL/VUL...

• tezzi152

Men kan du inte ringa din BM eller till din MVC o förklara din situation - då får du bärgis komma på dirketen o kolla!!
    Jag plussade i december, men hade ingen anning om hur långt gången jag var, så då ringde jag till Gudmunsgården och fick komma in efter ngn dag o göra ett VUL...
    Hur trevliga som helst!
    Kan rekomendera Susanne Nilsson!

• Caroline o
    vill bli mamma 2009 skrev 2009-07-28 09:03:52 följande:
    Tack för tipsen, men fick missfall i helgen.
    Beklagar verkligen, STOR KRAM TILL DIG.
  • paola
    tezzi152 skrev 2009-07-24 07:36:09 följande:
    Det finns en privat klinik i jönköping som närmst tror jag... Crocus heter den! Googla! I kalmar finns det inga privata kliniker som gör UL/VUL...
    i kalmar finns d visst privata kliniker som gör vul och ul...

på larmgatan finns 1 garanterat,var där igår....... talar du om att du är orolig osv så gör dem det utan problem...
  • SmultronCupcake
    paola skrev 2009-07-28 16:19:58 följande:
    i kalmar finns d visst privata kliniker som gör vul och ul...

på larmgatan finns 1 garanterat,var där igår....... talar du om att du är orolig osv så gör dem det utan problem...
    Vad heter dem? Vad kostade det?

Svar på tråden Privat VUL Kalmar