• Wella

Knöl i bakhuvudet!!

Har upptäckt två knölar på min sons bakhuvud, dom är ruckbara och är 2-3 cm i diameter. Ringde vårdcentralen igår ang detta och hon påstod att det kan vara lymfkörtlarna som kan ha förstorats pga ngn infektion i kroppen. Har ngn haft en knöl på sig själv eller på sina barn? / Orolig mamma!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-21 11:13
    Nu har jag pratat med vårdcentralen, de tycker fortfarande att jag ska avvakta han hade halsfluss för en tid sen. Så det kan ju vara immunfösvaret som håller på att bearbetar i kroppen och därmed lymfkörtlarnas svullnad. Ska hålla ut ett tag till försvinner de inte nästa vecka så ringer jag igen!!

• Svar på tråden Knöl i bakhuvudet!!
  • Modin

Tycker de låter väldigt skumt.. Se till att fixa en tid till en läkare å kolla upp de..

• Wella
    Modin skrev 2009-07-21 10:50:36 följande:
    Tycker de låter väldigt skumt.. Se till att fixa en tid till en läkare å kolla upp de..
    Jag ringde nyss vårdcentralen och väntar på att de ska ringa upp, undrar vad det kan vara?!
  • LuMa

Jag har en eller två knölar bak på mitt huvud också som är ruckbara.
    Dom blir större när jag är förkyld eller har nåt annat skit i kroppen så jag antar att det är lymfkörtlar. Har haft dom så länge jag kan komma ihåg.

Men är du orolig så ska du ju förstås fara in och visa upp dom.
    Kanske inte på en akut-tid men boka en tid och far och visa upp dom du.

• Wella
    LuMa skrev 2009-07-21 10:53:40 följande:
    Jag har en eller två knölar bak på mitt huvud också som är ruckbara.Dom blir större när jag är förkyld eller har nåt annat skit i kroppen så jag antar att det är lymfkörtlar. Har haft dom så länge jag kan komma ihåg.Men är du orolig så ska du ju förstås fara in och visa upp dom.Kanske inte på en akut-tid men boka en tid och far och visa upp dom du.
    Tack för svaret känner mig lite lugnare men ska kolla upp dom man blir lätt nojjig som mamma!!
  • LuMa
    Wella skrev 2009-07-21 11:02:56 följande:
    Tack för svaret känner mig lite lugnare men ska kolla upp dom man blir lätt nojjig som mamma!!
  • Busfröet

Jag har ocskå känt det på min son. Jag pratade med min mamma om det, hon är inget mer än en vanlig mormor, hon jobbar inte inom sjukvården men hon kan mkt. Hon sa i alla fall att det läst som vanliga lymfkörtlar. Han hade just varit förkyld då så det var inget jag hängde upp mig på just då. Men det finns kvar, jag har inte glömt. Jagf har inte känt dem så där stora sen dess och jag har bara känt dem en gång sen dess. Oroar mig inte, men som sagt det finns kvar och om jag känner dem så där stora igen så kommer jag nog att kontakta bvc.

• AlexXx

Vi har precis upptäckt en knöl i bakhuvudet på vår son. Blir jätteorolig vad de kan vara. De är bara en på ena sidan av bakhuvudet, kanske 1-2 cm i diameter.
    De verkar som att han tycker de är obehagligt när vi tar på den. Hjälp????

• Tina83

min son på snart 7 har en sån. han har även en knöl på halsen som han haft sen han var 6 månader. den går inte bort.

jag skrev själv en tråd om detta för ett tag sen, och det var många som har barn som haft knölar i just bakhuvudet! och det var lymfkörtlar

• redneck girl

lymfkörtlar.kan visa sig vid infektion.brukar försvinna efter några veckor oftast.vissa märker de aldrig,andra blir det så på direkt vid förkylning.

• goabarn77
    AlexXx skrev 2009-07-27 20:58:19 följande:
    Vi har precis upptäckt en knöl i bakhuvudet på vår son. Blir jätteorolig vad de kan vara. De är bara en på ena sidan av bakhuvudet, kanske 1-2 cm i diameter.De verkar som att han tycker de är obehagligt när vi tar på den. Hjälp????
    Min lillebror hade en knöl i bakhuvudet som visade sig vara en fästing som växt till sig... Huvva!
  • AlexXx

Jag känner mig lugnare nu. De är inget märke eller nåt på knölen så de är väl lymfkörteln, för de är inte så länge sen han var sjuk.

• Nimbus

Säkert lymfkörtlar. Vet många föräldrar som blivit väldigt rädda för detta, men det kan bli så. Har de sagt att du kan vara lugn efter den information du lämnat, så kan du vara det.

Svar på tråden Knöl i bakhuvudet!!