Rosslande lungor, hosta varje morgon i flera månader, någon som vet vad det kan vara??
Allt började för några månader sedan med att jag så fort jag var ute och det var minsta kallt fick jätteont i halsen. Så ont som när man sprungit jättefort i kyla. Fast jag fick det bara av att vara still. Jag tyckte också att jag fick svårt att andas ibland.
Ibland känns det som att det kryper i halsen/luftrören....som att det är tjockt. Jag är gravid också och har lite halsbränna men denna krypande känsla vet jag inte om det har med det att göra.
Det jobbigaste är att jag varje morgon när jag andas har rossel i luftrören/lungorna. När jag andas in känner jag hur det rosslar långt ner. Jag har skrällande hosta ca 1 timme varje morgon och får upp lite genomskinligt slem men inte så mycket. Men efter ca en timme blir rosslet bättre och även hostan. Under resten av dagen kan jag bara få den där krypande känslan i halsen ibland. Och så har jag blivit väldigt känslig för dofter. Det kryper mer i halsen om jag känner stark parfym eller om någon röker i min närhet. Då får jag nästan panik. Jag har en Pef-mätare som jag köpte på apoteket. Jag blåser ganska jämt i den: 350-370 ungefär. Men jag är lång och 28 år och när jag läser om det verkar det som man borde blåsa högre. I alla fall runt 450.
Ibland slår hjärtat massa dubbelslag eller om det hoppas över, jag vet inte. Jag vet inte om det har med själva hjärtat att göra eller om det är när jag inte får ut luften. Det är lätt att andas in nämligen men det känns inte som jag får ut all luft.
Det väser även i luftrören om jag står helt stilla med benen och bara rör /överkroppen fram och tillbaka i sidled.
Har inga allergier vad jag vet och har aldrig besvärats av astma. Vad är detta som aldrig går över??? Jag påtalade detta på min vårdcentral men han viftade bort det med att det nog hade med halsbrännan att göra. Men jag känner skillnad på de två sakerna, det känns inte lika dant!! Någon som känner igen något av detta??