• Maskrosen

Telefontid med läkaren...

Nu är gnällfia i farten igen...

Sa redan igår när vi blev tvugna att avbryta att jag gärna ville prata med en läkare om det eftersom det är vissa saker jag funderar på och gärna vill prata med dem om innan de diskuterar i läkargruppen om vårt nästa försök. Hade tur och fick en telefontid redan idag. Mellan kl 15-16 skulle en läkare ringa upp. Klockan är snart 17 och inte minsta pip från telefonen. Lagom irriterande. Grrrrrrrrrrrrrr

Visst förstår jag att de kan ha svårt att hinna ibland och att man kan behöva ställa in och boka om, men då tror man ju att någon sekreterare eller så ska höra av sig med det beskedet och att man får en ny tid. Fast jag förväntar mig kanske lite för mycket av den svenska sjukvården?

• Svar på tråden Telefontid med läkaren...
  • Linusida

Jag tycker det är jättedåligt. Speciellt om man gått hem tidigare från jobbet. Jag förstår dig verkligen!

• Sanna73

Tycker inte alls att du är gnällig. Tycker du har helt rätt. Har de sagt en tid när de skall ringa skall de också hålla det. Självklart sitter man hemma och väntar på samtalet och hur länge skall man sitte bredvid telefonen, man vill ju inte missa samtalet?

Håller tummarna för att de ringer när som helst. Gå på toa, då brukar min telefon ringa

• Maskrosen

Har gått på toa, börjat laga mat och en massa annat (inom hörhåll...) och ännu ingen signal... Det är väl bara ringa och boka ny tid i morgon...

• Floris

JAg känner igen frustrationen!! Jag hade hoppats på att få pergotime utskrivet efter ett utlovat telsamtal från läkaren (skulle få svar på prov osv). Min mens hade kommit alldeles för tidigt, men om han ringde på den utlovade tiden hade jag kunnat börja med pergo följande dag. Så ringde han tyvärr en helt annan tid än överenskommet, så när jag upptäckte det missade samtalet och ringde tillbaka, hade han gått på ledighet... GRRRR - vänta en månad till på att få börja med pergo... Man blir ju irriterad när tiden går ännu mer!

• Sammet

Jag har också väntat på samtal från läkare ikväll som inte kom...
    Nä, man vågar inte göra någonting om man skulle missa...
    Jag får väl också ringa och påminna imorgon...grrrr...

Svar på tråden Telefontid med läkaren...