• tobiq

Finne i örat! AAAJ!

Är det någon annan som fått en finne i örat någon gång? Det gör SÅ ont!
    Det är liksom inte vanlig liten utstickande finne utan det är svullet i hela ytterörat, speciellt nedtill, det är så ömt att jag knappt kan ligga på ena sidan och sova.

Har haft liknande innan och då har det gått att göra hål på skiten genom ett trycka stenhård med handen på utsidan att örat men det hjälper inte den här gången utan gör bara så ont att man vill vråla rätt ut.
    Tror ni att en nål är enda lösningen eller kan man kanske trycka sönder det med en tops? Det är så ömt att det bultar i örat hela tiden:(

• Svar på tråden Finne i örat! AAAJ!
  • Zimlis

Det gör ont som fan ja.. usch är inte det minsta avundsjuk.
    Hade en långt inne i örongången och den va bara att vänta ut - till slut sprack den och det lät så vidrigt. "bara" att vänta ut va det ju iofs inte för det gjorde ju kalasont hela tiden.

Va försiktig med tops så du inte kör in det för långt om du vill ta sönder den - risken är ju att man tar i mer när man vill ha sönder en finne och en tops rätt in i trumhinnan är ju inte att rekommendera

Du kan ju försöka spola örat med koksaltlösning - är finnen mogen brukar det ju inte krävas så mycket för att de ska "poppa"

Livet är en sexuellt överförbar åkomma med garanterad dödlig utgång.
  • tobiq
    Zimlis skrev 2009-07-21 12:38:42 följande:
    Det gör ont som fan ja.. usch är inte det minsta avundsjuk.Hade en långt inne i örongången och den va bara att vänta ut - till slut sprack den och det lät så vidrigt. "bara" att vänta ut va det ju iofs inte för det gjorde ju kalasont hela tiden.Va försiktig med tops så du inte kör in det för långt om du vill ta sönder den - risken är ju att man tar i mer när man vill ha sönder en finne och en tops rätt in i trumhinnan är ju inte att rekommendera Du kan ju försöka spola örat med koksaltlösning - är finnen mogen brukar det ju inte krävas så mycket för att de ska "poppa"
    Det gör helt sjukt ont!
    Jaså, kan koksalt hjälpa finnar på traven? Det hade jag inte en aning men det är väl värt ett försök, ska testa med en tops nu men det tar emot för det värker ju så man ser stjärnor varje gång man trycker till!
    Tack för svaret!
  • Zimlis
    tobiq skrev 2009-07-21 12:43:29 följande:
    Det gör helt sjukt ont! Jaså, kan koksalt hjälpa finnar på traven? Det hade jag inte en aning men det är väl värt ett försök, ska testa med en tops nu men det tar emot för det värker ju så man ser stjärnor varje gång man trycker till! Tack för svaret!
    Just koksalt är ju inte farligt iaf och det gör ju ingen skada att testa
    Livet är en sexuellt överförbar åkomma med garanterad dödlig utgång.
  • malin10

hade det med men det ville inte försvinna så dom fick skära bort den, då hade vårscentralen försökt med sprit å massa saker, sen fick jag en salva på sjukhuset som hjälpte om den kom tillbaka.. hoppas att den ger med sej snart..

Svar på tråden Finne i örat! AAAJ!