• Juniphé

Bästa sängen? Vad heter den? Var finns den? Vad kostar den? Kvalitet?

Ja, som ni kan gissa av rubriken så ska vi köpa ny säng, en dubbelsäng. Den vi har nu är en "Lyxvariant från Jysk" med andra ord "Skitsäng". Alltså, Jysk-sängar kommer ALDRIG mer in i vårt hem.

IKEA ska visst ha bra kvalitet på sina madrasser - stämmer detta?

Hästens är bara dyrt och jobbigt vad jag har hört.

Vad har ni för madrass/säng? Erfarenheter???
    Snälla hjälp oss. Denna nya säng vill vi inte behöva kasta ut efter bara fem år... den ska hålla MÅNGA år.

• Svar på tråden Bästa sängen? Vad heter den? Var finns den? Vad kostar den? Kvalitet?
  • Juniphé

Alla sover på halmmadrasser eller jysksängar här ser jag ?

Puffar upp!

• Linda1976

Vi köpte ny på IKEA förra hösten. MALM ek och bottenmadrass i skumgummi, inte stålfjädrar. Allt på IKEA heter Sultan känns det som, jag minns inte riktigt vad madrass och bäddmadrass heter Vi är iaf supernöjda!!

12000 gick kalaset på med alltihop inkl elstyrda madrasser. Kan verkligen rek IKEA!!

• Linda1976

Glömde: 180 bredd och standardlängd. De finns ju i 220 långa också.

• Juniphé

Linda

Ja, jag håller med dig. IKEA har många Sultaner
    Dock är sängramen MALM för låg för mig då jag har en ryggskada som krånglar då och då.

Det är iofs själva madrasserna jag är ute efter då jag är rätt händig och vill göra huvudgaveln själv.

• Linda1976

Ja, madrasserna är vi supernöja med! Jag sover sååå gott i den, till skillnad från den gamla 160sängen från.. ta-daaaa!!!!! JYSK!!! (som jag köpte när jag flyttde hemifrån för 100 år sen)

• Poena

hihi vi har Jysk madrasser som vi är jättenöjda med Var i ofs inte de allra billigaste vi köpte de kostade kanske 3-3500 kr/st för två 90-sängar.

Men Ekens, Carpe Diem och Dux ska vara bra kvalitétsmadresser vad jag hört!

• milimina

vi har en ikeasäng som vi inte alls sover bra i, men det är för att det är en 160cm bred kontinentalsäng i ett enda stycke alltså inte två separata sängar. den kändes bra i butik men inte när man sovit i den nån vecka... det är viktigt att verkligen, verkligen prova länge, men trots att vi gjorde det blev den alltså inte bra. tyvärr.

provade dock sängar på mio när vi köpte vår nya gavel, och så fort vi sparat ihop de 20 000 kr som de kostar ska vi investera i två såna - trots allt tillbringar man otroligt mycket tid i sängen och sömnen är viktig.

• puss

jag köpte ny säng IDAG!!! lyllo mig!!

en sultan nånting från IKEA blev det, 1600:- för 90x200cm.
    maken har en bra säng innan... sen har vi en stor dubbel bäddmadrass över våra egna resormadrasser.

• Juniphé

Ja den vi har nu är 160cm bred (hel madrass) från Jysk och den kostade ca. 6000:- dyyyrt!

Kanske får satsa på två madrasser istället för att få bäst komfort...

• Juniphé

Alltså... dyyyrt för en sådan skitkvalitet

Jag är villig att betala mer för BRA kvalitet.

• TULLE tjejen

Vi har en säng från mio möbler... Tror den heter svanen lr något liknande....
    Köpte den för ca 7000kr och då var det halva reapriset

Suuuper nöjda!

• Palsternacka

Jag har en carpe diem som jag verkligen kan rekomendera! Jämfört med tex en IKEA-säng (som jag hade innan under flera år) ligger man skönare. Framför allt tycker jag att naturmaterial faktiskt slår syntet med hästlängder. Att bli svettig när man sover är ingen höjdare, men det blir man i en syntetsäng tycker jag. I carpe diem-sängen däremot händer det aldrig.

• Lemone

JAg röstar på Hästens ! Den är guld nu när jag är gravid för den är rörlig så man kan ligga bekvämt. Nästan sittande om man vill super duperskönt.

• Jica

Jag har en Jysk säng och betalade 5600 för 2 år sedan, två 90 sängar och en hel bäddmadrass. Jag är nöjd även om både sambon och jag har ryggont.

Svar på tråden Bästa sängen? Vad heter den? Var finns den? Vad kostar den? Kvalitet?