Hur mycket "ska" en 1-åring sova egentligen?
Hur sover era under dagen och på natten?
Tycker nämligen att vår flicka sover väldigt lite. Det blir i snitt 10,5 timme per natt
(19-05.30 och ibland 06) och sen ca 2 timmar dagen.
Hur sover era under dagen och på natten?
Tycker nämligen att vår flicka sover väldigt lite. Det blir i snitt 10,5 timme per natt
(19-05.30 och ibland 06) och sen ca 2 timmar dagen.
Varför tycker du att det är lite? Det är ju 12 timmar, nästan lite mer till och med. Så "ska" dom sova
Min sover typ 8 timmar på natten, ibland 9 eller 10. Plus en timme på fm. och en timme på em.
Valter sover 20-07 ungefär (med några amningstillfällen) och nu har han börjat sova en gång på dagen, mellan 12 och 15, lite beroende på var vi är och vad vi gör.
Så mellan 12 och 14 timmar typ.
Han visar nog om han får för lite sömn ska du se.
ittle squirrel skrev 2009-07-21 14:05:29 följande:
Ja det är ju väldigt olika. Min snart 1.5-åring sover ca 12 timmar på natten och 1-1½ timme på dagen, så ca 13 timmar per dygn. Men dessa tider har hon haft sen hon var 8 månader och började sova 1 gång om dagen. DÅ tyckte jag hon sov väldigt lite, men nu har hon mer normal dygnssömn för en 1-åring.
Min 1-åring sover ungefär 10-11 timmar på natten och ca 2-3 timmar på dagen. Jag skulle nog säga att i snitt sover hon 13-14 timmar per dygn.
Personligen tycker jag att det är ganska mycket. När hon var "liten" sov hon betydligt mindre, men jag antar att de sköter det där automatiskt, beroende på hur mycket sömn de behöver just nu. Om de mår bra i övrigt så behöver man nog inte oroa sig.
Hur många sovpass har era 1-åringar på dagen? Min har fortfarande 2 sovpass, men jag undrar när man "brukar" övergå till ett.