• Gilmore Girl

IKEAS väggdekor

Hej, har precis köpt en väggdekor till sonens rum och skulle sätta upp den... då har den klister på baksidan... jag trodde det var sk wallies som ska gå att ta bort. Med viss risk att tapeten följer med men inte överhängande... någon som försökt ta bort dessa "självhäftande väggdekorationer" från just IKEA? Eller är det riva bort och tapetsera över som gäller?

• Svar på tråden IKEAS väggdekor
  • ekke

våra ramlade ner för att de satt så dåligt, tror inte du behöver oroa dig...

• potatis

Jag har flyttat funt på våra flera gånger... men så har vi målade väggar (målat på tapet!)
    Har även fått sätta på lite extra lim (lim-stifft) på vissa ställen då de släpper!

En kvinnas skräp, är en annans skatt!!
  • melon

Det är ingen fara , vi har haft en öppe i ett år och tog ner den nu. Inte ett enda märke.

• Euforia

De sitter jättedåligt som sagt, så du behöver verkligen inte vara orolig för tapeten. Mina rasade ner av sig själva på 10 minuter, trots släta tapetväggar.

• Temugg

Jag var inne i en affär och frågade efter wallisar men de hade slutat sälja dem pga att de fastnade på väggen - istället rekommenderade de IKEA som de bara hade hört bra rekommendationer om!

• Miss Lau

Vi har några från Ikea och de sitter superdåligt och ramlar snarare ner än sitter kvar av sig själv

Jämfört med dyrare wallies tycker jag att Ikeas verkligen är dåliga.

• Gilmore Girl

Jag var modig och tänkte ta det som det kom, satte upp en jättefin luftballong på väggen. Den var nere igen efter 5 minuter.... suck... men det fungerar på fönsterrutorna så det får väl bli på fönster istället för på väggen... besviken!

Så nu är jag osäker på om text från typ vimsadekor.se fäster lika dåligt. Någon som har erfarenhet av det?
    Eller kan der bero på underlaget? Vi har ett lager tapet och ett lager färg på betong, kanske fäster det bättre på gipsväggar....

• Janssonkatten

Till er som är missnöjda med IKEAS, jag köpte på coop, den sitter jättebra. Har flyttat omkring säkert tre gånger innan jag blev nöjd men den sitter fortfarande kanonbra :) På målad vägg.

• Temugg

Vi köpte dekor från IKEA och av tre väggdekorationer så åkte en av dem ner efter en stund (satt dock uppe i mer än fem minuter!). Jag satte tillbaka den igen på morgonen men på kvällen när jag kom hem var den nere igen. Samma procedur igen, klistrade upp den igen och den låg nere på morgonen. Den dagen var jag hemma vid lunchtid och då hade den "bara" börjat släppa lite upptill så jag tryckte till den igen och sen höll jag på så i knappt en vecka. Tittade till den lite då och då och såg till att den inte släppte för mycket. Nu sitter den jättefint!

Kanske ska tillägga att vi satte dem på en nymålad vägg (med gamla tapeter bakom) som inte rekommenderas, trodde först att de kanske skulle klistras fast vid väggen men varningen kanske betydde precis tvärtom...

• Joico

Köp kludd, eller.. hm va heter det egentligen.. häftmassa? Fast risken finns att det kan bli fett-liknande fläckar på tapeter

• Gilmore Girl

Hmm... det är förbryllande=) nä, kludd blir inte snyggt. Jag har uteslutit väggen och satt på fönster, vitrindörrar och säng istället.... nöden kräver andra lösningar... tack för alla inlägg=)

• Daggkåpa

Jag har just köpt såna med luftballonger till ena barnrumet, har röda vallmoblommor i ett annat barnrum, satte upp dem för två år sen, ramlade ner precis som för er andra.

Lösningen blev klarlack över motivet, plus på den målade väggen bakom. Funkar bra, syns inte alls, ser inte kladdigt ut - men går knappast att ta bort

Svar på tråden IKEAS väggdekor