• crazy hannah

Hur många 2,8‰ öl (33cl) kan man dricka???

Hej... Har nu 1 ½ v kvar till bf och min man skall iväg på pokerkväll imorgon. Han har tänkt att bara dricka lätt öl (allstå 2,8‰ 33 cl). Han undrar nu hur många han kan dricka för att kunna köra bil??? Han väger ca 100 och är  180 lång...

Tacksam för svar...  

Inom mig lever en mager kvinna som desperat vill komma ut. Jag brukar tysta ner henne med kakor.
  • Svar på tråden Hur många 2,8‰ öl (33cl) kan man dricka???
  • Lillajag1987

www.alkoholhalt.se/

vet inte hur bra sidan stämmer, googlade bara.. men jag skulle säga inga! varför riskera något även om han knappast blir påverkad av några lättöl.. men men det är bara min åsikt..

• Amanda N

2,8 är inte lättöl det är folköl.. skulle möjligtvis ha druckit en inge mer.

• Pretty Banana

Du menar alltså 2,8 promille, dvs. 0,28 procent? Jag har aldrig sett lättöl med så lite alkohol i så jag vill bara försäkra mig om att du inte skrivit fel.

enligt denna sida

hem.ektv.nu/~ekt000851/alko.html

så får din man 0.01 promille om han dricker 1 33 cl öl. Han borde alltså kunna dricka 17-18 öl utan problem, men för säkerhets skull kanske han kan hålla sig till ca 10?

Är det så att du menar 2,8 procent (då är det folköl och inte lättöl) så bör han bara dricka en!

• crazy hannah

tack men hur räknar man ut hur många cl alkohol det blir på ex 10 lättöl??? är inget matematiskt vidunder precis =)

TAck...

Inom mig lever en mager kvinna som desperat vill komma ut. Jag brukar tysta ner henne med kakor.
  • crazy hannah

det är 2,8:or han har tänkt att ringa visste inte att det klassades som folköl.

• msister

Mitt ex blir full på 6st 2,8:or.

• Joico

Det är omöjligt att säga hur mycket just hans kropp klarar.. varför chansa?

• crazy hannah

Har nu gått från 2,8:or till att dricka 2,2 or alltså riktig lättöl... HAn kommer dricka 6 st max under hela kvällen  börjar kl 18 efter att han inte druckitgt på minst en timme kommer han att åka hem ca nån gpng efter 24...

Vet att det inte är värt att testa men han vill vara beredd på att åka till BB samtidigt som han älskar öl...

Typiskt killar att vilja dricka öl bara för att de andra gör det haha

• Joico

SEX stycken?? Och ska köra bil hem sen??

crazyhannah skrev 2009-07-21 21:17:17 följande:
    Har nu gått från 2,8:or till att dricka 2,2 or alltså riktig lättöl... HAn kommer dricka 6 st max under hela kvällen  börjar kl 18 efter att han inte druckitgt på minst en timme kommer han att åka hem ca nån gpng efter 24... Vet att det inte är värt att testa men han vill vara beredd på att åka till BB samtidigt som han älskar öl... Typiskt killar att vilja dricka öl bara för att de andra gör det haha
  • msister

Det finns ju för tusan alkoholfria öl! Varför ens chansa?

• Pallas

Vad ska han med bilen till? Har ni ingen taxi? Nej, han kan inte köra bil efter sex folköl.

• crazy hannah

OK... bilen får stanna hemma helt enkelt... eller så kan han inte dricka, han får välja...

Fast tycker ändå att mängden inte verkar vara nått hysteriskt mkt... egegntligen e det ju konstigt att det inte är helt noll tolerans hade vart så mkt enklare då för då vet man när man får köra och inte... Men men

• Joico

För mig är det nästan nolltolerans.. max 1 folköl. Trodde det var allmänt vett

Sex st folköl är väldigt mkt

crazyhannah skrev 2009-07-21 22:04:42 följande:
    OK... bilen får stanna hemma helt enkelt... eller så kan han inte dricka, han får välja... Fast tycker ändå att mängden inte verkar vara nått hysteriskt mkt... egegntligen e det ju konstigt att det inte är helt noll tolerans hade vart så mkt enklare då för då vet man när man får köra och inte... Men men
Svar på tråden Hur många 2,8‰ öl (33cl) kan man dricka???