• Anonym (vill ha hjälp)

Bmi 33,7

Jag har ett BMI på 33,7 och är 162 lång alltså skulle jag behöva gå ner ca 26 kilo för at bli normalviktig. Min fundering är om det finn någon här somm fått läkarhjälp vid detta BMI??
    Jag klarar helt enkelt inte att gå ner själv. Har provat allt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-21 20:53
    Måste tillägga att 500 kr som de receptfria bantningspillrerna kostar är alldeles för dyrt för min ekonomi

• Svar på tråden Bmi 33,7
  • HellBell87

Vi kanske skulle göra vår egna supersize vs superskinny jag har bmi på 17,1 {#lang_emotions_frown}

**C+M**
  • Anonym (111)

tror man först måste visa att man kan gå ner själv om man vill bli opererad.annars kan du få kostråd.men jag gick ner trettio kilo själv på ett halvår genom en timmes promenader varje dag och att jag skippade läsk.finns ingen du kan träna med?kompis,kille? bra med draghjälp i början.

• Anonym (vill ha hjälp)

Hahaha, det hade varit något det

• Anonym (vill ha hjälp)

Har du gått ner så mcket bara på det? Då har du verkligen varit duktig. Jag har ingen draghjälp. Min sambo har precis börjat att jobba efter 10 års sjukpension. Han kommer hem och somnar en halvtimme senare på soffan. Trevligtsällskap :(

Anonym (111) skrev 2009-07-21 20:56:03 följande:

tror man först måste visa att man kan gå ner själv om man vill bli opererad.annars kan du få kostråd.men jag gick ner trettio kilo själv på ett halvår genom en timmes promenader varje dag och att jag skippade läsk.finns ingen du kan träna med?kompis,kille? bra med draghjälp i början.
  • Anonym (vill ha hjälp)

Ingen som vet?

• Anonym

Du kan väl få Reductil utskrivet? Gränsen är väl vid 30, tror jag. Det kostar dock en del, men går ju på högkostnadsskyddet. Men det fungerar garanterat. Så länge du förstår vad det innebär dvs. Det är inget mirakelpiller, men en bieffekt är att man tappar hungerskänslan. Det är då man får passa på att lägga om kosten.. mindre portioner, mer grönsaker, mindre friterat osv.

• Anonym (vill ha hjälp)

Jag får tyvärr inte äta Reducil på grund av mina sjukdommar

Anonym skrev 2009-07-21 22:13:21 följande:
    Du kan väl få Reductil utskrivet? Gränsen är väl vid 30, tror jag. Det kostar dock en del, men går ju på högkostnadsskyddet. Men det fungerar garanterat. Så länge du förstår vad det innebär dvs. Det är inget mirakelpiller, men en bieffekt är att man tappar hungerskänslan. Det är då man får passa på att lägga om kosten.. mindre portioner, mer grönsaker, mindre friterat osv.
Svar på tråden Bmi 33,7